کد خبر: ۹۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۴ - 2016January 09
شفا آنلاین>سلامت جنسی>اگر شما اضافه وزن دارید، به عادات غذایی خود قبل از حاملگی توجه کنید
به گزارش شفا آنلاین،اگر شما اضافه وزن دارید، به عادات غذایی خود قبل از حاملگی توجه کنید. مشخص کنید که به چه چیزی نیاز دارید تا مصرف غذایی سالم را برای خود و کودکتان تأمین کنید.

مطالعات نشان داده است که زنان چاق در ریسک بالاتری برای فشار خون بالا، زایمان سزارین، پره‏اکلامپسی ، دیابت حاملگی و ماکروزومی جنین طی حاملگی هستند تا زنانی که وزن طبیعی ‏ای را در زمان حامله شدن دارند.

براساس گفته محققان، ممکن است برای زنان چاق مفید باشد که برنامه کاهش وزنی را قبل از تلاش برای باردار شدن شروع کنند تا به کاهش عوارض طی بارداری کمک کند.

به‏ علاوه، مطالعات اخیر نشان داده است که زنان چاقی که غذاهای پر قند مانند نان، نوشابه، کیک، شکلات، شیرینی و نوشیدنی ‏های غیرالکلی را نزدیک زمان لقاح مصرف کرده‏ اند در ریسک بالاتری از نظر داشتن کودکی با نقایص لوله‏ای ـ عصبی قرار دارند.

اگر جراحی بای پس ـ معدی داشته‏ اید، آگاه باشید که در ریسک حاملگی به ‏دنبال این فرایند هستید.

دلیل این امر آن است که جراحی به کاهش وزن منجر می ‏شود، که ممکن است به‏ خاطر سطوح هورمونی طبیعی بیشتر، به تخمک ‏گذاری منظم ‏تری بیانجامد و سرانجام به حاملگی منجر شود.

احتمالاً شما باید حامله شدن خود را ۱۲ تا ۱۸ ماه پس از جراحی به تأخیر بیاندازید، چرا که در این زمان شما به سرعت دچار کاهش وزن خواهید شد و ممکن است مواد مغذی کافی در دسترس شما و کودکتان قرار نگیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: