کد خبر: ۹۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۴ - 2016January 05
شفا آنلاین>طب سنتی>یک متخصص علوم زیستی و طب گیاهی گفت: متأسفانه اجازه نمی‌دهند که ما در مراکز دانشگاهی و در لابراتوارهای پزشکی آنها برویم و حرفمان را به اثبات برسانیم. بهتر است که فرصت یک تحقیق مشترک به ما داده شود، و اگر موفق نبود در رد ما مقالۀ Article بنویسند.

به گزارش شفا آنلاین،محمد دریایی درباره طب سنتی - اسلامی اظهار داشت: با توجه به رشد شتابندۀ دانش پزشکی در رشته‌های مختلف در عصر جدید و به کارگیری تکنولوژی، ضرورتی برای پرداختن به طب سنتی و طب اسلامی وجود ندارد.

به گفته وی این نظر بر اساس این باور است که طب جدید، طب کاملی است و می‌تواند بیماری‌ها را درمان کند؛ می‌تواند جسم و روان را درمان کند و دارویی که داده می‌شود, عوارض جانبی ندارد، با اقتصاد جامعه سازگاری دارد.

این متخصص علوم زیستی و طب گیاهی اضافه کرد: همچنین باور روز است که روند حرکت طب جدید در طول تاریخ، یک روند علمی بوده است؛ یعنی انسان در طول تاریخ مثلاً از قرن نوزدهم یا میانۀ قرن بیستم، روند حرکت آن را به سوی تکامل برده است و به طب جدیدی که امروز داریم, تبدیل شده است.

طب جدید، روندی کاملاً علمی نداشته بلکه روندی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است

دریایی عنوان کرد: چنین باورهایی وجود دارد که موجب چنین اظهار نظر نظرهایی می‌شود؛ حال آن که این باورها غلط است، چرا که روند طب جدید، روندی کاملاً علمی نبوده بلکه روندی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بوده است.

وی ادامه داد: برای این موضوع، سند تاریخی وجود دارد. البته ما این جا بحث تاریخی نمی‌کنیم و فقط به اشاره‌ای بسنده می‌کنیم. بعد از دوران صفویه تا زمان قاجار، ترکیب تمام هیأت‌های سیاسی اروپایی در ایران، پزشکی بوده است. همه پزشک بودند، گرچه به قصد اقتصادی، سیاسی و نظامی آمدند، ولی ترکیب هیأت‌ها همه پزشک بوده‌اند.

برای اثبات توانایی و کارایی طب اسلامی باید در عمل وارد شویم

این متخصص علوم زیستی و طب گیاهی بیان کرد: برای اثبات توانایی و کارایی طب اسلامی باید در عمل وارد شویم و تعدادی بیمار که خودشان هم مایل باشند، زیر نظر جمعی از کارشناسان به عنوان دارو، به وسیلۀ طب اسلامی مورد درمان قرار گیرند، تا نتایج بیانگر درستی آن باشد.

دریایی خاطرنشان کرد: متأسفانه اجازه نمی‌دهند که ما در مراکز دانشگاهی و در لابراتوارهای پزشکی آنها برویم و حرفمان را به اثبات برسانیم. کار تحقیقی بودجه می‌خواهد، ما چنین بودجۀ عظیمی که بتوان ده‌ها نمونه را تحت یک تحقیق قرار داد، نداریم. مراکز علمی دانشگاهی! بهتر است که فرصت یک تحقیق مشترک به ما داده شود، و اگر موفق نبود در رد ما مقالۀ Article  بنویسند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: