کد خبر: ۹۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۴ - 2016January 04
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این که اخیرا مصوبه حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تصویب شده است، گفت: با امضا و ابلاغ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این مصوبه هفته آینده اجرایی خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،رسول دیناروند روز دوشنبه در زمینه حمایت های سازمان غذا و دارو از شرکت های دانش بنیان این حوزه، افزود: شورای توسعه فناوری به ریاست وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اخیرا مصوبه بسیارخوبی و جامعی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تصویب کرد که کارهای ابلاغ این مصوبه در حال انجام و نهایی شدن است.
وی بیان کرد: با امضاء وزیر بهداشت و ابلاغ آن، تکالیف بسیار روشن و شفافی برای سازمان غذا و دارو پیش بینی شده است، مطمئنا برای پیشبرد کار شرکت های دانش بنیان این بسته بسیار کمک کننده خواهد بود، زیرا برای تدوین آن تعدادی از شرکت های دانش بنیان معتبر حضور داشتند.
دیناروند ادامه داد: تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان اعم از صدور مجوزها، صادرات محصولات، اخذ مالیات و آنچه مربوط به دولت و وزارت بهداشت است، از جمله محورهای در نظرگرفته شده در این مصوبه است که در قالب تسهیلاتی برای حرکت رو به جلوی شرکت های دانش بنیان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از دیگر صنایع کشور، لحاظ شده است.
وی یادآور شد: تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در کشور زیاد است اما شرکت های دانش بنیانی که در حوزه دارو بسیار فعال هستند، حدود 12 شرکت است.
دیناروند بیان کرد: بسیاری از شرکت های دانش بنیان در حوزه دارو هنوز به تولید نرسیده اند و در مرحله فعالیت های تحقیق و توسعه قرار دارند، الان شرکت های دانش بنیانی در کشور داریم که فروش آنها تا پایان امسال به حدود سه هزار میلیارد ریال می رسد.
وی در خصوص نگرانی شرکت های دانش بنیان در دوران پساتحریم در زمینه واردات دارو به کشور گفت: در سال 93 نسبت به سال 92 کاهش واردات حدود 350 میلیون دلاری داشتیم، در سال 94 نسبت به سال 93 افزایش واردات نخواهیم داشت، یعنی بازار ما بازاری تحت نظارت است و این امر کنترل می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: