کد خبر: ۹۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۴ - 2016January 04
شفا آنلاین>اجتماعی> کودک شش ساله پس از قرار گرفتن تحت جراحی‌های متعدد پیوند اعضا، برای نخستین بار مراسم سال نو را در کنار خانواده‌اش در خانه جشن گرفت.
به گزارش شفا آنلاین،جاکوب استکزیویچ که سال‌ها از بیماری مادرزادی نادر گوارشی رنج می‌برد و تاکنون بیش از 10 عضو به او پیوند زده شده، ژانویه امسال به تشخیص پزشکان از بیمارستان مرخص شد و مراسم آغاز سال نو را در خانه خود جشن گرفت.

 به گزارش دیلی میل، جاکوب 2 سال پیش در بیمارستان بستری شد و 5 ارگان مربوط به سیستم گوارشی به او پیوند زده شد که موفقیت‌آمیز نبود وتوسط سیستم ایمنی پس زده شد. یک سال بعد جاکوب مجدداً تحت عمل جراحی پیوند قرار گرفت و متخصصان جراحی پیوند 5 عضو را مجدداً انجام دادند.

ادیتا مادر جاکوب می‌گوید، کریسمس سال گذشته، جاکوب به من گفت که تنها آرزویش این است که زنده بماند و من به او گفتم تو شجاعانه با مشکلات می‌جنگی و مطمئن باش که سال آینده خانواده سه نفری ما، آغاز سال نو را در کنار هم در خانه خواهیم بود.  سه ماه بعد از آن جاکوب دوباره تحت عمل پیوند قرار گرفت و به گفته پزشکان او نخستین کودک در بریتانیا است که 2 بار تحت عمل پیوند 5 ارگان قرار می‌گیرد و آنها شانس موفقیت را بسیار اندک گزارش کردند.

ادیتا ادامه می‌دهد، از زمان تولد جاکوب، هر سال در مراسم جشن سال نو، به دلیل مشکلاتی که وجود داشت او در بیمارستان بستری بود و پسر کوچک من همیشه آرزوی برگزار کردن مراسم را در کنار درخت آرزوهای خانه در سر می‌پروراند.

دکتر جاناتان هایند، سرپرست تیم پیوند بیمارستان کینگ کالج لندن می‌گوید، برای کودکی به سن و سال جاکوب تحمل عوارض جراحی پیوند چندین اعضا بسیار دشوار است، اما جاکوب با مشکلات قدرتمندانه کنار آمد و برنامه‌ها به گونه‌ای پیش رفت که کادر پزشکی به او اجازه داد، جشن سال نو را در کنار خانواده‌اش با مراقبت‌های ویژه پزشکی برگزار کند.

 گفتنی است این پسر بریتانیایی به دلیل ابتلا به بیماری نقص سیستم گوارشی و اختلال در کارکرد سیستم عصبی، قدرت کنترل ماهیچه‌های دستگاه گوارش را نداشت و بشدت دچار مشکلات گوارشی و کاهش وزن بود.دنیاپرتو
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: