کد خبر: ۹۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۴ - 2016January 01
شفا آنلاین>بیمه و بانک> معاون درمان وزارت بهداشت ، جزئیات پرداخت مطالبات بیمارستان ها از طریق بانک های ملت و رفاه را تشریح کرد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد آقاجانی به تغییر وضعیت منابع مالی بیمه ها اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات که وضعیت مالی بیمه ها مناسب باشد ممکن است پرداختی آنها به فاصله دو یا سه ماه انجام شود و در زمان هایی که وضعیت مالی آنها نامناسب می شود، پرداختی آنها گاهی تا ۷ یا ۸ ماه به تأخیر می افتد.

وی تصریح کرد: اداره کردن بیمارستان ها با وجود خدمات بسیار پیچیده و طرف های قرارداد متعدد بدون منابع مستمر و قابل اطمینان مالی، مشکلات زیادی دارد بنابراین برای حل این مشکلات، پس از پنج ماه کار کارشناسی و با همکاری وزارت بهداشت، رفاه و سازمان تأمین اجتماعی تصمیم گرفته شد تا عامل سوم یعنی بانک برای پرداخت مطالبات بیمارستانها به این چرخه اضافه شود.

آقاجانی گفت: طبق تفاهم نامه ای که میان وزارت بهداشت، رفاه، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران امضاء شد، تمامی اسناد بیمارستان ها بعد از مهر ماه، به بانک رفاه کارگران ارائه می شود و ظرف ۱۵ روز، ۶۰ درصد مبلغ اسناد را دریافت می کنند و سازمان تأمین اجتماعی نیز سه ماه فرصت دارد تا به اسناد رسیدگی کند و پس از آن، ۴۰ درصد باقی مانده به بیمارستان ها پرداخت می شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: عامل سوم یعنی بانک رفاه، بین بیمه و بیمارستان قرار می گیرد و منابع مالی لازم را از طریق تسهیلات، تأمین می کند و نقشی مهم را بین ارائه دهنده و تأمین کننده مالی به منظور ثبات منابع مالی، ایفا می کند که دستاوردی بزرگ برای نظام سلامت و ارائه خدمات درمانی است.

وی ابراز امیدواری کرد تا اضافه کردن عامل سوم بین بیمه تأمین اجتماعی و بیمارستان های وزارت بهداشت، در سایر سازمان های بیمه گر پایه نیز اجرا شود تا انها هم بتوانند منابع مالی با ثباتی را برای بیمارستانها تأمین کنند.

آقاجانی اظهار داشت: در سال ۹۴ بین ۴ تا ۵ ماه از مطالبات بیمارستان ها از بیمه ها باقی مانده که سازمان تأمین اجتماعی در قالب قرارداد دیگری علاوه بر این تفاهم نامه، قرار است حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد از بدهی های خود به بیمارستان های وزارت بهداشت را از طریق تسهیلات بانک ملت پرداخت کند و این قرارداد تنظیم شده و امیدواریم تا بدهی های معوقه تا پایان شهریور ماه به سرعت پرداخت شود.

وی افزود: بنا بوده تا وثیقه های مورد نظر از سوی تأمین اجتماعی به بانک ملت تحویل داده شود و بانک مرکزی نیز تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و سازمان تأمین اجتماعی باید به سرعت وثیقه های خود را به بانک ملت تحویل دهد و با دریافت تسهیلات، مطالبات بیمارستانهای وزارت بهداشت را تا پایان شهریور ماه پرداخت کند.

معاون درمان وزارت بهداشت بر اهمیت توجه جدی سازمان تأمین اجتماعی و بانک های عامل ملت و رفاه کارگران به منظور پرداخت بدهی این سازمان تأکید کرد و ادامه داد: با بکارگیری عامل سوم، بدهی تأمین اجتماعی به بیمارستان های وزارت بهداشت تا پایان شهریور ماه از طریق بانک ملت و از مهرماه به بعد از طریق بانک رفاه کارگران پرداخت می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: