کد خبر: ۹۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۴ - 2015December 30
شفا آنلاین>سلامت>زمینه بهره مندی تعداد بیشتری از بیماران دچار اختلالات شنوایی از فرصت کاشت حلزون شنوایی در کشور، فراهم شد.

به گزارش شفا آنلاین، سالانه حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کودک مبتلا به کم شنوایی یا ناشنوایی مادرزادی در کشور متولد می­شوند که بر اساس آخرین آمارها و برآوردهای دریافتی از مراکز کاشت حلزون سراسر کشور، از این تعداد حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مورد با انجام عمل کاشت حلزون از نعمت شنوایی برخوردار می­شوند.

در حال حاضر، انجام هر عمل کاشت حلزون شنوایی ۴۹۳ میلیون ریال (معادل ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) هزینه دارد که مشتمل بر این موارد است: ۱. هزینه خرید پروتز شنوایی ۲. هزینه هتلینگ بیمارستانی ۳. هزینه تیم جراحی ۴. هزینه برگزاری صد جلسه گفتار درمانی و بازتوانی شنوایی.

هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، بر اساس اهداف مطروحه در قانون تشکیل خود جهت فراهم ساختن زمینه بهره مندی تعداد بیشتری از بیماران از فرصت کاشت حلزون به ویژه بیماران محروم و نیازمند، جهت انجام هر عمل کاشت حلزون به روش نوبتی و دولتی، مبلغ ۴۳۳ میلیون ریال (معادل ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) مساعدت پرداخت می­ نماید که در نتیجه میزان مبلغ پرداختی هر بیمار برای کاشت حلزون، به ۶۰ میلیون ریال (معادل ۶ میلیون تومان) تقلیل پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است که دو گروه کلی بیماران، کاندید کاشت حلزون به روش نوبتی و دولتی هستند:

الف. بیماران با سن کمتر از ۴ سال با کم شنوایی عمیق که عدم پاسخ­ دهی آنها به سایر وسایل کمک شنوایی، به اثبات رسیده باشد. (این گروه از بیماران بر اساس آمار موجود دارای بیشترین درصد پاسخ دهی موفق در عمل کاشت حلزون هستند)

ب. بیماران فرا لسانی (Post-Lingual). این گروه بیماران دارای توانایی شنیداری بوده ­اند اما به دلیل رخداد یک واقعه حاد نظیر ضربه وارد شده به ناحیه سر یا عفونت پرده ­های مغزی، قدرت شنوایی خود را از دست داده و هرچه فاصله زمانی مابین وقوع رویداد حاد و عمل کاشت حلزون کوتاه­تر باشد، احتمال بازگشت شنوایی بیشتر خواهد بود.

عمل کاشت حلزون شنوایی، از سال ۱۳۷۱ در ایران آغاز شد و از همان زمان هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، حمایت از انجام این عمل در داخل کشور را بر عهده گرفت و از آن زمان تا پایان شهریور ۱۳۹۴، تعداد ۷۱۶۴ عمل کاشت حلزون در مراکز کاشت حلزون سراسر کشور انجام شده است.

در حال حاضر عمل کاشت حلزون شنوایی در ۱۱ مرکز منتخب دانشگاهی سراسر کشور انجام می ­شود.

برچسب ها: کاشت ، حلزون ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: