کد خبر: ۹۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۴ - 2015December 30
شفا آنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها>همایش ملی بیماری های شایع گوارش، کبد و تغذیه کودکان عصر سه شنبه با حضور دکتر غلامرضا خاتمی بنیانگذار طب گوارش و کبد کودکان ایران، دکتر علی اکبر سیاری معاون وزیر بهداشت و اساتید برجسته رشته کودکان در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار آغاز بکار کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دبیر علمی همایش ملی بیماری های شایع گوارش، کبد و تغذیه کودکان اظهار کرد: این همایش در قالب بیماری های شایع گوارش و کبد کودکان ایران است که سالانه در یک استان برگزار می شود.
دکتر منیژه خلیلی گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان ششمین استان کشور به حساب می آید که میزبان این همایش ملی شده است.
وی افزود: 65 مقاله و سخنرانی در مدت سه روز از اساتید برجسته سراسر کشور در این همایش ارائه خواهد شد.
وی بیان کرد: تجربیات، مقالات ارائه شده و نشست های تخصصی اساتید در این همایش می تواند کمک زیادی به جلوگیری و پیشگیری از بیماری های کودکان کند.
دبیر علمی همایش ملی بیماری های شایع گوارش، کبد و تغذیه کودکان یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش در چابهار را معرفی قابلیت ها و ظرفیت های سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: نباید این استان را همیشه با کلمه محروم بشناسند.
بنیانگذار طب گوارش و کبد کودکان ایران اظهار کرد: مهمترین هدف از برگزاری این همایش ها در نقاط مختلف کشور آشنایی بیشتر متخصصان با بیماری های کودکان، راه حل تشخیص، درمان و آموزش به مادران است.
دکتر غلامرضا خاتمی افزود: سعی داریم هر ساله با بحث و تبادل نظر در این همایش ها یافته های جدید و بروز در خصوص بیماری های کودکان را شناسایی و راه حل هایی برای درمان آن پیدا کنیم.
وی بیان کرد: برگزاری همایش هایی از این دست، شرکت متخصصان در برنامه های تلویزیونی و صحبت با رسانه ها در حوزه درمان بیماری های گوارش موثر بوده است و توانسته ایم در زمینه درمان این نوع از بیماری ها اطلاعاتی را در اختیار مادران قرار دهیم که سبب آگاهی بیشتر خانواده ها با بیماری ها شود.
بنیانگذار طب گوارش و کبد کودکان ایران گفت: وقتی پزشکان اطلاعات و آگاهی جدید علمی داشته باشند می توانند موفق تر عمل کنند.
همایش ملی بیماری های شایع گوارش، کبد و تغذیه کودکان که با سخنرانی اساتید برجسته در خصوص سوء تغذیه، مشکلات گوارش و کبد و رشته های فوق تخصصی کودکان عصر سه شنبه در چابهار آغاز شد تا دهم ماه جاری ادامه دارد.
چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: