کد خبر: ۹۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۴ - 2015December 29
شفا آنلاین>اجتماعی>حوادث پزشکی>فرماندار ریودوژانیرو فقط هشت ماه پیش از شروع بازی‌های المپیک 2016 در این شهر، به‌خاطر آنکه کمبود بودجه باعث آشوب سیستم بهداشتی این شهر شده است، وضعیت اضطراری اعلام کرد.
 به گزارش شفا آنلاین، این اعلام وضعیت اضطراری در هنگامی صورت می‌گیرد که با اتمام پول برای تجهیزات، ملزومات و حقوق بیمارستان‌ها، بخش‌های اورژانس و کلینیک‌های بهداشتی خدمات خود را کاهش داده یا واحدهای خود را در سراسر این ایالت تعطیل کرده‌اند.

       دستور صادرشده بوسیله لوئیز فرناندز، فرماندار ریودوژانیرو به‌طور فوری 45 میلیون رئا (3/25 میلیون دلار) به‌عنوان کمک فدرال در اختیار سیستم بهداشتی ایالت قرار می‌دهد و او امیدوار است که اختصاص اعتبارات اضطراری بیشتری برای مراقبت بهداشتی را تسریع کند.

       این اعلام وضعیت اضطراری در میانه شیوع ویروس زیکا منتقل‌شونده به‌وسیله پشه صورت می‌گیرد که باعث یک بیماری تبدار شده و تا سال گذشته در قاره آمریکا ناشناخته بود.

       مقامات بهداشتی برزیل شیوع ویروس زیکا را با افزایش تولد نوزادان مبتلا به میکروسفالی ارتباط داده‌اند. مقامات بهداشتی ایالت ریودوژانیرو می‌گویند شمار موارد زنان بارداری که در این ایالت به ویروس زیکا مبتلا شده‌اند، در هفته گذشته از 341 مورد به 698 مورد افزایش یافته و شمار موارد میکروسفالی در این ایالت نیز با افزایش 45 درصدی به 66 مورد رسیده است.

       گزارش‌های تلویزیونی از شهر ریو بیماران را نشان می‌داد که در شب کریسمس آنان را به بیمارستان راه نمی‌دادند. وضعیت اضطراری برای 180 روز تا اواخر ماه ژوئیه سال بعد میلادی ادامه خواهد یافت. قرار است المپیک ریودوژانیرو در 5 اوت شروع شود.

       دولت ایالتی ریودوژانیرو تخمین می‌زند که فقط در بخش بهداشت 4/1 میلیارد رئا (355میلیون دلار) به کارکنان و فروشندگان ملزومات بدهکار است و نیاز به 350میلیون رئا بودجه دارد تا به‌طور فوری واحدهای بیمارستانی و درمانگاه‌ها بازگشایی شوند. Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: