کد خبر: ۹۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۴ - 2015December 29
شفا آنلاین>اجتماعی> چین به زودی به کشور مجردها تبدیل خواهد شد. نزدیک به 200 میلیون بزرگسال مجرد در چین وجود دارد که 14/6 درصد از کل جمعیت این کشور را در بر می‌گیرد.
 براساس گزارش شفا آنلاین، رسانه‌های محلی به نقل از وزارت امور شهری چین، این آمار از سال 1990 به این سو با رشد چشمگیر 6درصدی مواجه بوده است.

       چین همچنین با افزایش فزاینده نرخ طلاق، و گرایش به تاخیر و گریز زوج‌ها از ازدواج روبرو بوده است. کسانی که ازدواج را به تعویق می‌اندازند چه به تنهایی زندگی کنند و چه با خانواده، به نظر از سبک زندگی خود راضی می‌آیند و در نتیجه حاضر به تغییر آن نیستند.

       با این حال هنوز چین نسبت به سایر کشورهایی همچون آمریکا، رتبه بالایی در این مساله ندارد. پارسال اداره آمار نیروی کار آمریکا در گزارشی اعلام کرده بود که بیش از 50درصد جمعیت این کشور را مجردها تشکیل می‌دهد. بر اساس سرشماری بریتانیا، در انگلستان و ولز، سال 2011 آمار افراد ازدواج نکرده به 51 درصد می‌رسید.

ازجمله عوامل این پدیده، سیاست تک فرزندی چین است که دولت به تازگی آن را لغو کرده است، عاملی که به سبب آن چین عدم توازن جنسیتی و کهن‌سالی جمعیت را تجربه کرده است. با توجه به وسعت بالای چین، رقم 14/6 درصد، رقم معناداری به شمار می‌رود که جمعیتی نزدیک به دو سوم جمعیت آمریکا را دربرمی‌گیرد. این اتفاق در حالی روی می‌دهد که جمعیت‌شناسان درباره کاهش نرخ تولد در چین هشدار داده‌اند.WSJ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: