کد خبر: ۹۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۴ - 2015December 29
شفا آنلاین>بیمه و بانک> مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه گفت: امیدواریم پروسه بانک شدن این موسسه با طی کردن روال قانونی در سال آینده عملی شود.
به گزارش شفا آنلاین،حجت الاسلام والمسلمین حاج سید امین جوادی مدیر عامل موسسه اعتباری عسکریه  اظهار امیدواری کرد موسسه عسکریه در سال آینده بانک شود.

عسکریه ۶۶۰ میلیارد تومانی می شود

وی درباره سرمایه این موسسه اظهار داشت: بانک مرکزی با افزایش سرمایه موسسه عسکریه موافقت کرده و قرار است سرمایه این مجموعه از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۶۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

مدیرعامل موسسه عسکریه افزود: در حال رایزنی با سازمان محترم بورس و اوراق بهادار هستیم تا بتوانیم راه تبدیل شدن به بانک را در مجموعه عسکریه هموار کنیم.

وی تصریح کرد: برای تبدیل شدن و ارتقای یک موسسه اعتباری، سرمایه بانک حداقل باید ۴۰۰ میلیارد تومان باشد که ما از این مبلغ فراتر خواهیم رفت.

جوادی ادامه داد: امیدواریم مسئولان بانک مرکزی با دلسوزی و نگرش مثبت که دارند، اطمینان داریم که با این درخواست موافقت خواهند کرد.

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و سود انباشه است

مدیر عامل موسسه عسکریه افزود: افزایش سرمایه موسسه انشالله تا پایان سال محقق خواهد شد ولی بانک شدن پروسه ای طولانی تری دارد و امیدواریم تا سال آینده این خواست عملی شود.

جوادی گفت: افزایش سرمایه از طریق پذیره نویسی نیست و از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی می باشد و موسسه عسکریه جزو معدود شرکت هایی است که از املاک به عنوان سرمایه استفاده نکرده و تمام سرمایه آورده نقدی سهامداران بوده است.

ارائه خدمات حساب جاری به مشتریان

مدیرعامل موسسه عسکریه بیان داشت: قطعا نگرش بانک مرکزی نسبت به تبدیل موسسه به بانک مثبت خواهد بود و با تبدیل موسسه به بانک قادر خواهیم بود به مشتریان خود خدمات چک و حساب جاری نیز ارائه دهیم.

ورود موسسه عسکریه به بحث میزان باعث تسریع در امور شد

جوادی در بخش دیگری از مصاحبه درباره ساماندهی موسسات مالی و اعتباری گفت: پیشنهاداتی به جهت ساماندهی سپرده گذاران موسسه میزان چه از سمت بانک مرکزی و چه از طرف موسسه عسکریه صورت پذیرفت و ما آمادگی خود را برای این منظور اعلام کردیم.

وی ادامه داد: با ورود مجدد بانک صادرات، بانک مرکزی تصمیم گرفت ساماندهی این موسسه را به این بانک واگذار کند و ما بسیار خرسندیم که بالاخره پس از ماه ها انتظار و مشکلات سپرده گذاران و کارکنان موسسه میزان در حال حل شدن است.

مدیرسازی را در پیش گرفته ایم

حجت الاسلام جوادی با اشاره به همایش اخیر این موسسه در مشهد گفت: در حال مدیر سازی در مجموعه موسسه عسکریه هستیم و برگزاری همایش مبارزه با پولشویی در مشهد نیز بر اساس همین ایده و هدف انجام شد.

وی ادامه داد: در این همایش از معاونین و کارمندان ارشد شعبات دعوت شد تا با حضور در این همایش اعتماد به نفس لازم به جهت پذیرفتن مسئولیت های بالاتر را کسب کنند.

کاهش نرخ سود ضروری است

جوادی خاطرنشان کرد: کاهش نرخ سود در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ضروری است و با کاهش نرخ سود می توانیم حمایت ویژه ای از تولید و صنعت داشته باشیم.

وی افزود: کانون بانک های خصوصی و دولتی در جلسه ای کاهش نرخ سود را از ۲۰ به ۱۸ درصد مصوب کردند اما شورای پول و اعتباری به چه دلیل این تصمیم را مسکوک گذاشتند اطلاعی نداریم اما قطعا برای این تصمیم دلایل منطقی دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: