کد خبر: ۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - 2013November 20
شفا آنلاین: آیا می دانید جراحی فک جزء کم خطرترین عمل های جراحی محسوب می شود؟ آیا می دانید میزان مرگ و میر و آسیب های ناشی از عمل جراحی فک بسیار پائین است؟ آیا می دانید جراحان ایرانی عمل های فک را با موفقیت کامل انجام می دهند؟
دکتر محمد بیات در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: متأسفانه در خصوص عمل های جراحی فک یک سری حرف های غیر اصولی و فاقد مبنای علمی بین مردم جامعه شایعه شده است. دبیر انجمن فک و صورت ایران ادامه داد: برای نمونه پس از انجام عمل جراحی فک به اشتباه رواج یافته که بیمار دچار خونریزی های شدید شده و دهانش را باید تا چند ماه ببندند.در حالی که این تفکرات به هیچ عنوان صحیح نیست،زیرا پس از عمل توصیه های لازم از سوی جراح به بیمار اعلام می شود. رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران افزود: مصرف غذاهای نرم- رعایت بهداشت برای جلوگیری از ابتلا به عفونت- انجام تمریناتی  که توسط جراح برای بهبود وضعیت بیمار تجویز می شود از توصیه های پیشنهادی و تأکیدی بعد از انجام عمل جراحی می باشد.     به گفته وی خوشبختانه جراحی فک خیلی وابسته به دارو نیست و داروهای مصرفی  هم از نوع ایرانی تجویز می شود. دکتر بیات درباره مشکلات جامعه جراحان فک و صورت  تصریح کرد: متأسفانه شناخت خیلی خوبی از سرویس هایی که جراح فک و صورت می تواند ارائه دهد در بسیاری از جاها وجود ندارد و به دنبال این امر درمان برخی از عمل های جراحی نظیر شکستگی در ناحیه های کاسه چشم و مفصل گیجگاه فکی کامل و به خوبی انجام نمی شود و گاهی بیماران دچار درمان ناقص می شوند. دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: برخی از بیماران در مورد ناهنجاری ها نظیر اختلالات رشدی و تکاملی،اطلاعات صحیحی ندارند که قابل درمان است و همچنین عدم پوشش دهی بیمه ها و پرداخت هزینه درمان از جیب مردم به آنان آسیب های جدی وارد می کند.  
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سامىھ خوشبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
براى پىشگىرى از انتقال وىروس اىدز در دندانپزشکى ھا الزامى است وساىل فلزى مورد استفادھ بعدازھربىماردرمحلول سىرىا سرکىھ مدتى بماند سپس بھ بىمارتوصىھ شود دوسھ روز از جوشاندھ رىشھ روناس بخورد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: