کد خبر: ۹۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۴ - 2015December 24
شفا آنلاین>سلامت>دبیر کنگره دو سالانه خطاهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه پیش از این خطاهای پزشکی کتمان می‌شد، اما در حال حاضر سیاست وزارت بهداشت این است که خطا‌ها بیان و از تکرار آن‌ها جلوگیری شود گفت:‌ کتمان کردن خطاهای پزشکی بزرگ‌ترین آسیب را به بیمار وارد می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر فرزان در افتتاحیه پنجمین کنگره دو سالانه خطاهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خرم آباد، گفت: از مجموع ۳۱۷ مقاله ارسال شده به دبیرخانه پنجمین کنگره دو سالانه خطاهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۱۹۷ مقاله به صورت پوس‌تر و ۷۶ مقاله در قالب سخنرانی ارائه می‌شوند.

وی محور مقالات ارائه شده را در زمینه خطاهای دارویی، درمانی، پرستاری، آزمایشگاهی و خطاهای سیستم‌های مدیریتی عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری این کنگره این کنگره این است که خطاهای پزشکی شناسایی و از آن‌ها عبرت گرفته شود.

دبیر علمی کنگره دو سالانه خطاهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه پیش از این خطاهای پزشکی کتمان می‌شد، اما در حال حاضر سیاست وزارت بهداشت این است که خطا‌ها بیان و از تکرار آن‌ها جلوگیری شود، گفت: برای جلوگیری از کتمان خطاهای پزشکی باید با فرهنگ سازی بستر مناسب برای تحقق این مهم ایجاد شود تا در صورتی که کادر درمانی مرتکب یکی از خطاهای پزشکی شد؛ ضمن پرهیز از کتمان خطای خود شهامت و جسارت لازم را برای بیان آن داشته باشد.

فرزان ادامه داد: پیش از این سیاست وزارت علوم بر این بود که در صورت بروز خطای پزشکی فرد خطا کار توبیخ و در عین حال خطای صورت گرفته با پنهان کاری مخفی نگه داشته می‌شد؛ اما در حال حاضر وزارت خانه به دنبال اعمال سیستمی برای کاهش خطاهای پزشکی از طریق بیان خطاهای روی داده است.

وی تصریح کرد: مسلما کتمان کردن خطاهای پزشکی بزرگ‌ترین آسیب را به بیمار وارد می‌کند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: