کد خبر: ۹۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۴ - 2015December 23
شفا آنلاین>روانشناسی>وقتی تلفنهای جدید همراه وارد سبد روز و شب زندگی ما شد آهنگها و نواها هم به قافله «همراه» و «همراه بندان» پیوستند. آهنگهای تماس و انتظار دوقلوهایی به هم چسبیده اند که همزاد «همراه» مایند و با قدرتی اعجاب برانگیز در کسری از ثانیه قدرت" خود باروری" مجدد و تکثیر دارند...
به گزارش شفا آنلاین، وقتی تلفنهای جدید همراه وارد سبد روز و شب زندگی ما شد آهنگها و نواها هم به قافله «همراه» و «همراه بندان» پیوستند. آهنگهای تماس و انتظار دوقلوهایی به هم چسبیده اند که همزاد «همراه» مایند و با قدرتی اعجاب برانگیز در کسری از ثانیه قدرت" خود باروری" مجدد و تکثیر دارند حال اگر با احتساب آمار شرکت مخابرات ایران 55 میلیون مشترک تقریبی تلفن همراه در ایران وجود داشته باشند و هر گوشی فقط محتوی 20 آهنگ و ملودی تماس و انتظار باشد به طور میانگین یک میلیارد و یکصد میلیون آهنگ تماس و انتظار در روند جابجایی و بهره برداری است. 
 
زمانی که شما به تلفن همراه شخصی زنگ بزنید یا صدای همیشگی و آشنای ساده و قدیمی بوق اتصال را نوش گوش می کنید یا نوای ترانه‌ای کهنه و یا نو را و یا آوای نوحه و آهنگی مذهبی را و یا صدای ماندگار مرتضی پاشایی را و یا ... 
 
این پروسه اما پوشش ساده ماجراست ولی همین نواهای عارفانه و یا عاشقانه و یا معجون گونه ای از هر دو خط در فاز اول ابتدائی و آرام می نمایند اما وقتی در جاده ترانزیت زمان به خاکریز دوم می رسند یک پارادوکس غلط انداز را فعال می کنند تا یک اپلیکیشن اندروید را!! 
 
آقای فرزاد ـ الف به باجه بانک مراجعه می کند و وقتی متوجه می شود چک دستش از دسته چکی جدا شده که محلی از اعراب ندارد به همراه صاحب حساب زنگ می زند و دقایقی در محاصره «جنگ اعصاب» و «بی خیالی صاحب حساب» که جواب تماس را نمی دهد این آهنگ انتظار را  رصد سمعی می کند که: 
 
جاده و اسب مهیاست بیا تا برویم!!!                        کربلا منتظر ماست بیا تا برویم!! 
 
او اما به شدت عصبانی می شود، جملاتی را غرولند می کند و نفرین کنان از بانک بیرون می آید! 
 
به راستی اگر آهنگ انتظار این مصدر الچک!! ترانه‌ای و یا ساز و تنبوری می بود بهتر نبود؟ 
 
لااقل فرزاد روایت ما را به هویتی صنفی بدبین نمی ساخت! 
 
چنین اشخاصی که جرم خود را زیر وزن و جرم موبایل خویش پنهان می کنند به مراتب بیش از کسانی که آهنگ‌های ترنم خیز و طرب افزا بر "همراه" خویشتن دارند، به لایه‌های ساختاری درون اجتماع امروزی ضربه می زنند زیرا این جماعت مردم را به دینداران و  دینمداران هر چند از گروه ظاهرگرایان و تصنع نمایان بدبین می سازند تاثیری شگرف و خزنده در زیر پوسته شب و شهر!! 
 
آیتم « خدایا به روی درخشان مهدی                    به زلف سیاه و پریشان مهدی» و دعای «اللهم کن لولیک» و نوای «قرآن»‌و ترجیع بندهای سخنرانی های مسئولان و کلیشه گویندگان مذهبی بر روی حافظه گوشی همراه در صورتی مقبول است که با شخصیت فردی و اجتماعی صاحب موبایل تطابق و همخوانی داشته باشد. 
 
بنابراین: 
 
1ـ اگر از آن دسته مردم هستید که یا نمی توانید و یا نمی خواهید به تلفن همراه خود جواب دهید فقط از نت های ساده و معمولی استفاده کنید آیتم روی درخشان مهدی(عج) و یا نوحه قربون کفترای حرمت امام رضا(ع) برای همراه شما سنگین است و قدرت هضم مخاطب را کاهش می دهد این بیراهه‌ای است که برای فرار رو به جلو طراحی کرده اید. اما خواسته یا ناخواسته، هم مردم را به صورت صنفی و نه فردی به بخش گسترده‌ای از جامعه بدبین ساخته‌اید که این "گناه اول" شماست و "گناه دوم" اینکه خود را در معرض اتهام دوچهره گی و یا چند وجهی گرایی و به عبارتی نوین کلاهبرداری از نوع دینی‌اش قرار داده اید . درست راننده‌ایی را می مانید که روی شیشه عقب ماشین خود به خطی سرخ و آتشین نوشته بود: امان از دل زینب!! و چراغ قرمز را رد کرد!! 
 
2ـ گرفتاریهای فردی و شغلی و خانوادگی و  احیاناً راز و رمزهای تو در توی زیستی روزمره خود را در پشت آیات قرآن، دعای فرج امام زمان، آنونس هایی از سخنرانی های مذهبی و نوحه های حماسی پنهان نسازید!! فراموش نکنید که مشغله های شخصی ما لزوماً دلمشغولی های همنوعان و حتی نزدیکان ما نخواهد بود که بخواهیم بدین وسیله سپری «آهنگین» و نه «آهنین» بسازیم و در ورای آن «گارد» بگیریم!! امروزه لیزرهای تیزبین "دید" مردم با سرعتی مافوق صوت و نور از ا ین سپرهای نامرئی عبور می کنند و ذات «رنگین» ما را نمایان خواهند ساخت. یادمان باشد پاره ای از«کنش‌های» فردی بالاخره به «واکنشهای» اجتماعی منجر خواهند شد و این ارتباط دو سویه می تواند زمینه ساز تزریق نگرشهای منفی به بدنه اجتماع گردد حتی اگر از یک آهنگ ساده تماس شروع شود. 
 
پس همین حالا آهنگ تماس و انتظار خود را چک کنید. ثواب فقط در جابجائی "آشکار" مهر نماز نیست گاهی تبدیل، جابجایی و یا حذف یک زنگ تماس ثواب "پنهان و نهفته" بسیار دارد. اگر آهنگ موبایلتان بر مدار شخصیت فردی شما تعریف شده  است به خودتان تبریک بگوئید اما اگر نوای همراه شما با آهنگ دلتان همخوانی نداشته و لیبل "همراه" و دل "صاحب همراه" هر کدام ساز خود را کوک می کنند! نیاز فوری به پاتولوژی شخصیتی دارید. فریب کاری، الفبای دگرگونی منفی گونه هویتی و شخصیتی هر آدمی است. لااقل در این مورد یک رنگ باشید. از یک زنگ شروع کنید مطمئن باشید به یک رنگ شفاف می رسید. 
 
امتحانش بی ضرر است!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: