کد خبر: ۹۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۴ - 2015December 23
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام قطب نفرولوژی گفت: بیش از 60 نفرولوژیست تحت شبکه نتورک در سراسر کشور طی 11 سال فعالیت می‌کنند.
 به گزارش شفا آنلاین، در سمینار تازه‌های بیماری‌های گلومرولی که امروز در بیمارستان امام خمینی( ره ) برگزار شد؛ دکتر گتمیری قائم مقام قطب نفرولوژی و دبیر علمی کنگره در خصوص موفقیت‌های کنگره تازه‌های پزشکی گفت: در سمینار نفرولوژی که هر سال برگزار می‌شود موفقیت‌های وسیعی به دست آمده است و هر سال یک جلد کتاب در این مورد منتشر می‌شود‌. دوسال است که این مرکز به قطب نفرولوژی کشور تبدیل شده است قطب‌ها نهاد آموزشی هستند که در کنار آموزش فعالیت‌های پژوهشی را بر عهده دارند تعداد قطب‌ها 50 مورد و تعداد مراکز تربیتی 150 مورد در کشور است. ما رتبه پانزدهم را در بین قطب‌ها کسب کردیم. 

وی افزود: سرانه هزینه ما در تولید مقاله در بین مراکز دیگر کمترین مقدار بوده است این سمینار محصول فارغ‌التحصیلان رشته نفرولوژی است بیش از 60 نفرولوژیست در سراسر کشور در طی 11 سال برنامه‌های مشترک زیادی را به راه انداختند که امیدواریم بتوانیم به سوی یک نت‌ورک حرکت کنیم. 

بیماری‌های گلومرولی در کشور بسیار جدی است 
دکتر مسلم بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص بار سنگین بیماری‌های نفرولوژی که بر دوش متخصصان این رشته است، عنوان کرد: متخصصان نفرولوژی بار سنگین یکی از جدی‌ترین و بزرگ‌ترین بیماری‌های کشور را بر دوش دارند. قطب مرجعیت رشته است و بیش از مرکز اهمیت دارد.

وی افزود: درست است که دانشگاه کمبریج از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های انگلستان است ، اما به علت فعالیت دانش آموختگان آن جزو جوان ترین دانشگاه های دنیا به شمار می رود. دانشگاه تهران نیز مشابه دانشگاه کمبریج از جوان‌ترین دانشگاه های دنیا محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: بیماری‌های گلومرولی در کشور بسیار حائز اهمیت هستند 60 نفرولوژیست در کشور تحت شبکه نتورک با هم همکاری می‌کنند. از افتخارات دفتر دانش آموختگان افرادی هستند که به عنوان اعضای دانش آموخته پذیرفته شده‌اند. بیماری‌های کلیه در راس کارهای پژوهشی دنیا قرار دارد و هنوز خیلی از بیماری های آن کشف نشده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دكتر ف فصيح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
اين يك دروغ بزرگه!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: