کد خبر: ۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - 2013November 18
شفا آنلاین- جراح و فوق تخصص قرنیه چشم گفت: به طور معمول با افزایش سن، میزان ترشح اشک کم شده و خشکی چشم به وجود می آید.البته اين مشكل در خانم ها به ویژه پس از سن یائسگی شیوع بیشتری دارد.
دکتر فیروزه رحیمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود:عواملی نظیر بیماری های رماتیسمی - مرض قند-  بیماری های مادرزادی چشم- سوختگی های ناشی از ریختن مواد اسیدی درچشم و همچنین بیماری های مزمن چشم موجب انسداد منافذ غدد اشکی و در نهایت خشکی چشم می شود. استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد:احساس سنگینی پلک ها و وجود جسم خارجی در چشم از مهم ترین عارضه خشکی چشم محسوب می شود . همچنین زمان برخورد تصاویرنوری با چشم قبل از برخورد با قرنیه نوربه اشک می رسد و بنابراین برای دید کافی وجود اشک لازم بوده  و از اهمیت خاصی هم برخوردار است. به گفته وي  خشکی چشم به صورت فرم های خفیف و شدید رخ مي دهدو زمان وقوع خشکی چشم شدید سطح قرنیه چشم زخم می شود. اما بیشتر مبتلایان به این بیماری به نوع خفیف آن دچار می شوند که درمان آن با استفاده از قطره های اشک مصنوعی همراه با پمادهای نرم کننده داخل چشمی البته با تجويزپزشك است. دکتر رحیمی گفت: در منزل استفاده از دستگاه های بخور برای افزایش رطوبت در سطح چشم مفید است . همچنین شستن چشم ها با آب گرم در بهبود خشکی چشم خیلی مفید است. وی با اشاره به این که درصورت شدت خشکی چشم سوراخ های خروجی اشک بسته مي شود  افزود: عوارض نادری نظیر سوراخ شدن و زخم قرینه چشم با  عمل جراحی قابل درمان هستند.  
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعیده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
0
1
سلام من خانمی 25 ساله و متاهل هستم.حدود 6 ماه است که با خشکی چشم-تاری دید کم -رگ های چشمم در سفیدی آن کاملا پیداست-لک کوچک قرمز در سفیدی و نزدیک مردمکم پیدا شده و همچنین احساس میکنم مردمکم در نزدیکی مرز سفیده چشمم یه مرز خاکستری داره مشکلم چیه؟خواستم بدونید من تیروئید عمل کردم 2 سال پیش و بعد از عمل ید درمانی هم شده ام.آیا اینا ربطی به چشمم داره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: