کد خبر: ۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - 2013November 17
شفا آنلاین : مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور از عدم همکاری وزارت ارشاد برای نظارت بیشتر نظام پزشکی برای کنترل تبلیغات تجاری پزشکی در مجلات و نشریات خبر داد و گفت: وزارت ارشاد برای فروش بیشتر نشریات زیر بار همکاری و نظارت بیشتر نمی‌رود.
به گزارش شفا آنلاین ، رضا لاری‌پور  در پاسخ به این پرسش که در مجلات شاهد تبلیغات تجاری گسترده علوم پزشکی هستیم و حتی برخی بیمارستان‌های خصوصی با ارسال پیامک‌های کوتاه درباره بیمارستان خود یا خدمات تخصصی پزشکی تبلیغات می‌کنند، اظهار داشت: نظارت بر تبلیغات به وسیله سامانه پیام کوتاه، بر عهده سازمان نظام‌پزشکی کشور نیست، بلکه مخابرات مجوز ارسال این پیامک‌ها را ارائه می‌دهد. البته اگر بیمارستان نام پزشکی را به صورت خاص در پیامک‌ها عنوان نکند مشکلی برای ارسال پیامک‌های اینچنینی وجود ندارد. یعنی ارسال پیامک توسط بیمارستان خصوصی برای معرفی خدمات تخصصی مشکل و منعی ندارد فقط نباید تبلیغات به صورت خاص و برای پزشک و یا متخصص خاصی صورت پذیرد. وی افزود: ولی در زمینه تبلیغات تجاری گسترده در رشته‌های پزشکی در مجلات باید وزارت ارشاد با ما همکاری بیشتری داشته باشد، زیرا امروز شاهد آن هستیم که شاید اکثر تبلیغات پزشکی در مجلات بدون دریافت مجوز صورت می‌پذیرد و وزارت بهداشت نیز به دلیل فروش نشریات زیر بار همکاری بیشتر با سازمان نظام پزشکی کشور برای نظارت بیشتر بر روی تبلیغات تجاری رشته‌های پزشکی نمی‌رود.  مدیرکل جدید روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به این پرسش که اگر افراد تبلیغات پزشکی مشاهده کردند چگونه باید به صحت این تبلیغات پی ببرند، خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی کشور و در قسمت جست‌وجوی پزشکی با قید نام یا شهرت پزشک و در نهایت شماره نظام‌پزشکی آن متخصص اطلاعات لازم درباره پزشک مربوطه را دریافت کنند، البته دریافت این اطلاعات به صورت کامل منوط به آن است که آن پزشک و متخصص نیز تمام اطلاعات خود را در سازمان نظام پزشکی به روز کرده باشد.  
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: