کد خبر: ۸۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 16
شفا آنلاین>سلامت>طبق مطالعه اخیر محققان، از آنجا که مغز زنان پیچیده‌تر است، نیاز به زمان بیشتری برای آرامش و استراحت در طول شبانه روز دارند.

به گزارش شفا آنلاین،به گفته محققان دانشگاه لابرو انگلستان، از آنجا که زنان دارای مغزی پرمشغله و چندمهارتی هستند، به طور میانگین نیاز به ۲۰ دقیقه زمان استراحت بیشتری نسبت به مردان دارند که البته این ۲۰ دقیقه در مورد زنان متفاوت بوده و گاه کمتر یا بیشتر هم می‌شود.

پروفسور «جیم هورن»، مدیر این گروه تحقیق، در این باره می‌گوید: «یکی از عملکردهای اصلی خواب این است که به مغز اجازه می‌دهد خود را بازیابی و احیا کند. در طول مدت خواب، کورتکس مغز که مسئول بخش حافظه و زبان است، خود را از سایر حواس رها کرده و به حالت ریکاوری و بازیابی می‌رود.»وی در ادامه می‌افزاید: «هرچقدر از مغزتان در طول روز بیشتر استفاده کنید، مغز بیشتر نیاز به ریکاوری و احیا دارد و در نتیجه شما نیاز به خواب بیشتری دارید.

از آنجا که زنان چند مهارتی هستند و همزمان چند کار را با هم انجام می‌دهند، بیش از مردان از مغزشان استفاده می‌کنند، پس خواب‌شان هم بیشتر است. البته مردانی هم که دارای شغل پیچیده هستند و نیاز به تصمیم گیری‌های متعدد دارند، بیش از مردان دیگر به خواب نیاز دارند، اما شاید به اندازه زنان نباشد.»

در مطالعه دیگر با بررسی ۲۱۰ زن و مرد میانسال مشخص شد زنان بیش از مردان به خاطر کم خوابی متحمل مشکلات سلامت می‌شوند. محققان می‌گویند: «دریافته‌ایم که در زنان، کم خوابی و بدخوابی ارتباطی قوی با میزان بالای اندوه و ناراحتی روانشناختی، افسردگی و خشم و عصبانیت دارد. در مقایسه، این احساسات هیچ ارتباطی با همین میزان اختلال در خواب در مردان ندارد.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: