کد خبر: ۸۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 14
شفاآنلاین:حوادث پزشکی>عمل پیوند دست در مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بر بیماری که دست وی از مچ بر اثر برخورد با داس برقی قطع شده بود با موفقیت انجام شد.
به گزارش شفاآنلاین : سرپرست تیم این جراحی افزود: این عمل پیوند بر دست زن 40 ساله ساکن شهرستان ایجرود پنجم آذر امسال انجام شد.
دکتر رامین فرزام اظهارکرد: بیمار پس از این حادثه بلافاصله برای انجام خدمات درمانی به بیمارستان ایثار ایجرود منتقل شده بود که برای پیوند دست به مرکز آموزشی درمانی و تخصصی آیت الله موسوی زنجان اعزام شد.
وی افزود: انتقال به موقع بیمار و عضو قطع شده موجب شد عمل پیوند دست در مدت چهار ساعت و توسط تیم متبحر جراحی این مرکز انجام شود.
این متخصص ارتوپدی و فلوشیب دست مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: برای عمل موفقیت آمیز پیوند دست معیارهایی مانند انتقال بهنگام عضو قطع شده، تیم جراحی متخصص و کارآمد و از همه مهمتر نبود هیچ نوع بیماری زمینه ای در بیمار تحت عمل باید وجود داشته باشد.
وی وضعیت پیوند دست قطع شده بیمار را خوب ارزیابی کرد و گفت: این بیمار پس از 15 روز انجام مراقبت های ویژه از مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان ترخیص شد.
فرازم خاطرنشان کرد: این بیمار برای اطمینان از سلامت کامل و بررسی عضو قطع شده تحت نظر خواهد بود.
به گفته این متخصص ارتوپدی، وجود امکانات و شرایط لازم از قبیل تجهیزات و تیم جراحی کارآمد، امکان عمل پیوند دست را در استان زنجان فراهم کرده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: