کد خبر: ۸۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 13
شفا آنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها>همایش ملی ایمنی زیستی و آگاهی عمومی در زمینه دستکاری ژنتیکی (تراریخته) 25 آذر با حضور مسوولان ، کارشناسان و متخصصان این حوزه در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.
به گزارش شفا آنلاین، این همایش در چارچوب پروژه توانمند سازی ایمنی زیستی کشور و با هدف اجرایی کردن پروتکل جهانی کارتاهینا برگزار می شود.
*** پروتکل ایمنی زیستی (کارتاهنا)
هدف این پروتکل کمک و همیاری در جهت تضمین سطح مناسب حفاظت در زمینه انتقال، جابجایی و استفاده ایمن از موجودات زنده تغییر شکل یافته است که حاصل فناوری زیستی جدید هستند و با در نظر گرفتن مخاطرات آنها برای سلامت انسان به ویژه نقل و انتقالات برون مرزی اثرات زیان آوری بر حفظ و استفاده پایدار از تنوع زیستی داشته باشد.
ارتقای آگاهی عمومی نسبت به جنبه های مختلف محصولات دستکاری شده ژنتیکی، تبیین حقوق مردم و مصرف کنندگان در زمینه محصولات دستکاری شده ژنتیکی و تبیین بایدها و ضرورت های برچسب گذاری مواد حاوی محصولات دستکاری شده ژنتیکی اهداف برگزاری این همایش است.
بررسی جنبه های ایمنی زیستی، سلامت، اقتصادی و اجتماعی محصولات دستکاری شده ژنتیکی، حاکمیت غذایی و نقش محصولات دستکاری شده ژنتیکی بر سلامت موجودات، حفاظت و بهره برداری پایدار از ذخایر ژنتیک و تنوع زیستی و تاثیر تولید و رهاسازی محصولات دستکاری شده ژنتیکی بر آن، آگاهی عمومی و ضرورت برچسب گذاری محصولات دستکاری شده ژنتیکی و نقش و مسئولیت های گروههای ذینفع در قبال تولید محصولات دستکاری شده ژنتیکی، حقوق مردم و حق حیات محورهای این همایش است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: