کد خبر: ۸۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 05
شفا آنلاین>بیمه و بانک>رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ما تسهیلات و بیمه‌های خاصی برای معلولان در سطح کشور در نظر گرفته‌ایم اما هنوز بیمه‌ای به نام بیمه تکمیلی ویژه معلولان نداریم.
به گزارش شفا آنلاین،انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اختصاص بودجه و اعتبارات مالی به حادثه دیدگان روستای شین‌آباد، گفت: سازمان بهزیستی کشور در روز 15 آذر ماه مصادف با سالگرد حادثه شین‌آباد با دو رویکرد جهت تقویت روحیه این افراد وارد عمل شده و ارائه تسهیلات تا حدودی در راستای حل مشکلات آن‌ها گام بر داشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: اعتبارات اختصاص داده شده به حادثه دیدگان برای افراد دارای سوختگی سطحی 10 میلیون تومان بلاعوض، سوختگی خفیف 12 میلیون تومان، سوختگی متوسط 20 میبلیون تومان بلاعوض و 15 میلیون تومان سپرده بدون بهره بانکی و بدون اجازه برداشت تا سن قانونی و برای سوختگی شدید 30 میلیون تومان بلاعوض و 15 میلیون تومان هم افتتاح سپرده در نظر گرفته شده است.

محسنی بند پی گفت: برای ارتقای روحیه و توانمندسازی کودکان حادثه دیده‌ شین‌آباد مراکز مشاوره و درمان برای بازگردانی این افراد به زندگی اجتماعی و تحصیل در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: دولت برای حادثه دیدگان روستای شین آباد 40 درصد اعتبار اختصاص داده که هنوز به طور کامل دریافت نشده، اما قرار است در بودجه سال 95 مجلس این اعتبارات در نظر گرفته شده و پرداخت می شود.

محسنی بندپی با اشاره به اختصاص وام اشتغال معلولان، خاطر نشان کرد: وام اشتغال سال گذشته 10 میلیون تومان بوده و در سال جاری به 15 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در رابطه با تحصیل معلولان درکنار کودکان عادی، بیان کرد: برای بهبود شرایط روحی معلولان و از میان بردن احساس حقارت، آنها را در مدارس عادی و در کنار کودکان عادی قرار می‌دهیم اما این شرایط برای معلولان شدید استثنا است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: ما باید راه حمایت محور و صدقه‌ای را از روی معلولان برداشته و از توانمندی‌ها ظرفیت‌های این افراد به نحو احسن استفاده کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطر نشان کرد: میزان استخدام ما همان 3 درصد است اما آموزش و پرورش زیر بار این 3 درصد نرفت بنابراین ما به دیوان عدالت اداری در این رابطه شکایت کردیم اما آموزش و پرورش همچنان این 3 درصد اشتغال برای معلولان را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: