کد خبر: ۸۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 03
شفا آنلاین>سلامت جنسی>اوایل دوران بارداری ممکن است دل درد خفیفی را تجربه کنید. این گرفتگی شبیه گرفتگی‌های سبکی است که در دوران عادت ماهانه تجربه می‌کنید اما بیشتر در شکم و پایین کمر احساس می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،برخی اوقات ممکن است عادت ماهانه شما به هر دلیلی به تاخیر بیفتد در این حالت ممکن است نتوانید تشخیص دهید که باردار هستید یا علائم سندرم پیش از قاعدگی را تجربه میکنید. سندرم پیش از قاعدگی گروهی از علائم است که به طور معمول یک تا دو هفته قبل از قاعدگی بروز میکند. علائم PMS بسیار شبیه اوایل بارداری است. به همین دلیل بد نیست با برخی تفاوتهای ظریف بین آنها آشنا شوید.

درد سینه
سندرم پیش از قاعدگی است: تورم و حساسیت در طول نیمه دوم چرخه قاعدگی رخ می‌دهد و این اتفاقی است که در اثر کاهش سطح پروژسترون می‌افتد. بافت سینه به ویژخ درمناطق بیرونی ممکن است متراکم و ناهموار باشد و شما احساس پری در سینه‌ها کنید.
بارداری است: طی اوایل بارداری سینه ممکن است دچار درد شده یا حساس به لمس باشد. این حساسیت به لمس و تورم معمولا یک تا دو هفته بعد از نزدیکی اتفاق می‌افتد و ممکن است تا زمانی که سطح پروژسترون دوباره بالا برود، باقی بماند.



خونریزی
سندرم پیش از قاعدگی است: اگر خونریزی نداشته باشید، یعنی دچار سندرم پیش از قاعدگی هستید و اگر عادت ماهانه واقعی‌تان شروع شود جریان خون سنگین و قابل توجهی برای یک هفته خواهید داشت.
بارداری است: یکی از اولین نشانه‌های بارداری خونریزی واژینال کم یا لکه بینی به رنگ صورتی یا قهوه‌ای تیره است. این اتفاق ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از نزدیکی می‌افتد و معموا انقدر زیاد نیست که نیاز به استفاده از پد باشد.

تهوع
سندرم پیش از قاعدگی است: اگر عادت ماهانه شما به تاخیر افتاده باشد دیگر نباید احساس تهوع و استفراغ کنید.
بارداری است: تهوع صبحگاهی یکی از نشانه‌های کلاسیک و روشن بارداری است. حملات تهوع معمولا سه هفته اول بارداری قابل توجه است. تقریبا همه زنان تهوع صبحگاهی را تجربه می‌کنند هرچند که در هر زمان از روز هم ممکن است رخ دهد.

ولع غذا
سندرم پیش از قاعدگی است: وقتی دچار PMS هستید متوجه تغییر عادت غذایی‌تان می‌شوید و ممکن است ولع شکلات، کربوهیدرات، قند، شیرینی یا غذاهای شور را بکنید. این نوع هوس با هوس بارداری متفاوت است.
بارداری است: همراه با ولع بسیار خاص شما ممکن است نسبت به برخی غذاها یا بوها کاملا بی‌علاقه باشید و برخی از آنها را خیلی دوست بدارید. این حالت می‌تواند در کل دوران بارداری وجود داشته باشد. حتی ممکن است ولع خوردن غذاهایی را داشته باشید که هیچ گونه ارزش غذایی ندارند مانند یک تکه یخ.

گرفتگی
سندرم پیش از قاعدگی است: اگر دچار درد قاعدگی باشید این گرفتگی ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از شروع دوره اتفاق می‌افتد. این درد در طول دوره کاهش می‌یابد و در نهایت از بین می‌رود.
بارداری است: در اوایل دوران بارداری ممکن است دل درد خفیفی را تجربه کنید. این گرفتگی شبیه گرفتگی‌های سبکی است که در دوران عادت ماهانه تجربه می‌کنید اما بیشتر در شکم و پایین کمر احساس می‌شود. وقتی باردار باشید این گرفتگی برای مدتی طولانی مثلا هفته‌ها یا ماه‌ها ادامه خواهد داشت.

راه مطمئن
بهترین راه تشخیص تفاوت علائم بین سندرم پیش از قاعدگی و بارداری انجام تست بارداری است. همچنین شما می‌توانید علائم را پیگیری کنید تا متوجه تغییر الگوی کلی شوید. اگر سوال یا نگرانی در این مورد دارید بهتر است با پزشک مشورت کنید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
0
0
خيلي عالي بود ممنون از راهنماييتون
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
خسته شدم از روز شماری
خسته شدم ازبس استرس داشتن علایم قائدگی داشتم از امیدهای به بادرفتم خستم شما برام دعاکنید لطفا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: