کد خبر: ۸۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 01
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت از کمبود شدید پرستار در کشور خبر داد و گفت: به ازای هر تخت 0.9 پرستار داریم.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در حاشیه نشست مشترک بیماری‌های عفونی در حاملگی و زنان  در خصوص دکترای پژوهشی بدون کنکور گفت: دکترای پژوهشی یک مسئله جدید در ایران و دنیا است روش پذیرش رشته‌های تحصیلی متفاوت در دانشگاه‌های متفاوت مختلف است و ممکن است در هر روشی اشکالاتی وجود داشته باشد چه برای افرادی که از طریق آزمون جذب دانشگاه می‌شوند در نوع سوالات و برگزاری  آزمون چه برای افرادی که از طریق ارائه پژوهش جذب می‌شوند. 

وی افزود: ما حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با کمک عالم‌ترین افراد شایسته‌ترین افراد را وارد دانشگاه کنیم‌. 

فرآیند پرداخت بدهی بیمه‌ها زمان‌گیر است
وی در خصوص پرداختی بیمه‌ها عنوان کرد: قدم‌هایی برای پرداخت بدهی توسط بیمه‌ها صورت گرفته است ولی هنوز هزار میلیارد تومان تکمیل نشده است و امیدواریم در چند روز آینده این مبلغ تسویه گردد البته انتقال این مبالغ از مرکز به استانها یک فرآیند زمان گیر است  اگر بخواهیم بدهی بیمه‌ را به طور کامل تخمین بزنیم بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان بیمه به وزارت بهداشت بدهکار است که مبلغ کمی نیست این مبلغ حقوق پرسنل و پزشکان می‌باشد‌. 

قائم مقام وزیر بهداشت در خصوص اعتراض نظام پرستاری برای تربیت پرستاران تصریح کرد: روشهای شناخته شده در بیمارستانها و دانشگاه‌ها با نظارت کامل برای تربیت پرستاران صورت می‌گیرد ما از جمله کشورهایی هستیم که به شدت با کمبود نیروی پرستار و پزشک مواجه هستیم تا جایی که 0.9 پرستار به ازای یک تخت داریم نسبت پرستار به پزشک در کشور نسبت نامناسبی است از جمله مواردی که باید در آن بازنگری شود پذیرش کنکور در رشته پرستاری است که نسبت به رشته پزشکی بسیار کمتر است در هیچ کشوری اینگونه نیست. 

وی افزود: باید علایق و مصالح صنفی ترجیح داده نشود در رشته‌های پزشکی و مهندسی تا زمانی که وارد عمل نشده‌ایم می‌گوییم باید ظرفیت‌ها افزایش یابد ولی زمانی که در این حوزه وارد می‌شویم می‌گوییم ظرفیت‌ها زیاد است. جوانان ما نشاط علمی دارند و مردم نیاز به خدمات پرستاری و پزشکی دارند‌. 

وی در پایان گفت: در هیچ‌ یک از بیمارستان‌های کشور وسایل یک بار مصرف پزشکی مجددا استفاده نخواهد شد. ولی برخی از وسایل طبق پروتکل مصرفی آنها امکان استفاده مجدد وجود دارد‌.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: