کد خبر: ۸۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 01
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران از سهم کمتر از 50 درصد قصور پزشکان و کادر درمانی در پرونده‌های نظام پزشکی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،محسن خلیلی قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در تهران در مجموع 634 پرونده در دادسرای انتظامی تهران مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد 298 پرونده منجر به صدور کیفر خواست شده است این آمار پرونده‌ها مربوط به قصور پزشکی در 6 ماهه اول سال جاری است که در کمیسیون‌های نظام پزشکی بررسی شده است. 

وی ادامه داد: پزشکان و کادر درمانی در 48 درصد پرونده‌هایی که با موضوع قصور پزشکی در سازمان نظام پزشکی تشکیل شده‌اند مقصر بوده‌اند و بیشتر این پرونده‌ها مربوط به بخش‌درمانی سرپایی است که به ترتیب پزشکان عمومی و دندان پزشکان بیشترین شکایت‌ها را دارند. 

خلیلی اظهار داشت: پرونده‌های قصور پزشکی به دو صورت بررسی می‌شوند اول به صورت انتظامی که پرونده به نظام پزشکی ارجاع می‌‌شود و روش دوم قضایی است که پرونده از سوی مراجع قضایی و کارشناس رسمی دادگستری به پزشکی قانونی ارجاع می‌گردد.

قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در پایان خاطر نشان کرد: پرونده‌های ارجاع شده به صورت تفکیک پزشک و کادر درمان مورد بررسی قرار نمی‌گیرد،‌ اگر کمیسیون به این نتیجه برسد که سیستم پرستاری و یا مدیریت بیمارستان کار خود را درست انجام نداده قطعا به آن رسیدگی می‌شود اما به صورت کلی شکایت‌ها به اسم پزشک معالج به نظام پزشکی ارسال می‌شود باید گفته شود در بخش درمان و بستری پزشکان زنان و زایمان، جراحی عمومی، ارتوپدی و کادر درمانی بیشترین شکایت‌ها را دارند. yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: