کد خبر: ۸۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 02
شفا آنلاین>بیمه و بانک>25 درصد از سپرده گذاران نگران موسسه مالی و اعتباری میزان باید به پای 75 درصد از مشتریان بی خیال این موسسه بسوزند!
به گزارش شفا آنلاین،با توجه به عدم افتتاح حساب 75 درصد از سپرده گذاران میزان به نظر می رسد ۲۵ درصد سپرده گذار نگران باید به پای ۷۵ درصد سپرده گذاران بسوزند.

به نظر می رسد یکی از عمده ترین مشکلات بانک صادرات بازداشت اموال موسسه مالی و اعتباری میزان توسط سپرده گذاران می باشد و پیش بینی شده بود که ممکن است این مشکل روند پرداخت ها را با تاخیر روبرو کند.

روز گذشته نیز روابط عمومی و مسئولان بانک صادرات اطلاعیه ای در همین بارهبر روی خروجی سایت خود قرار دادند و مهلت ۲۰ روزه را به یک ماه رساندند.

در این اطلاعیه آمده است تا کنون تنها ۲۵ درصد مشتریان موسسه میزان به شعب برای افتتاح حساب مراجعه کرده اند و ۷۵ درصد مابقی پیگیر سپرده خود از موسسه میزان نیستند.

در این اطلاعیه آمده از این ۷۵ درصد تماس هایی داشته اند که مهلت ۲۰ روزه را تمدید کنند.

مشخص نیست سپرده گذار میزان که به شدت طالب و تشنه دریافت پول خود است چگونه به خود زحمت مراجعه به موسسه میزان را نداده و زحمت تماس با مسئولان بانک صادرات برای تمدید مهلت ۲۰ روزه را داده اند.

ذکر این نکته ضروری است که معمولا در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بسیاری از مشتریان و سپرده گذاران سرمایه خرد و بسیار خرد را در بانک و موسسه نگه می دارند و برای مبالغ بسیار ناچیز ۱۰ و ۲۰ هزار تومانی زحمت مراجعه به شعبه و بستن حساب را نمی دهند چون معمولا این حساب ممکن است روزی به کارشان آید.

ناگفته پیداست که این موضوع در باره مشتریان موسسه مالی و اعتباری میزان نیز صدق پیدا می کند و بسیاری از مشتریان مبالغ ناچیز زیر ۵۰ هزار تومان در این موسسه دارند و با توجه به مشغله کاری به خود زحمت مراجعه به شعبه و دریافت این مبلغ را نمی دهند.

همچنین بسیاری از مشتریان نیز بواسطه اینکه در موسسه میزان ضامن تسهیلات شخص دیگی شده اند احتمالا بنا به توصیه و یا اجبار مسئول شعبه حساب ۱۰ هزار تومانی را افتتاح کرده اند و معمولا این ده هزار تومان را فراموش و دیگر به موسسه مراجعه نمی کنند.

بهتر بود بانک صادرات به جای تعداد افرادی که هنوز افتتاح حساب نکرده اند، درصد مراجعه ریالی سپرده ها را اعلام می کرد.

چه بسا همین تعداد ۲۵ درصد مراجعه کننده به شعب میزان و بانک صادرات به جهت افتتاح حساب از لحاظ ریالی بیش از ۹۰ درصد سپرده ها را شامل شوند، اگر اینگونه باشد خوب است بانک صادرات سپرده های این ۹۰ درصد سپرده ها را پرداخت کند.

در بند دیگری از این اطلاعیه اینگونه آمده است:

" پس ازآن با بررسي، ارزيابي و انتقال دارايي هاي ثابت و جاري تعاوني مذكور نسبت به واريز وجوه سپرده گذاران برابر ضوابط اعلام شده از سوي بانك محترم مركزي جمهوري اسلامي ايران اقدام می شود"

این بند نیز برای نخستن بار ذکر می شود چون در اطلاعیه های قبلی خبر از بررسی، ارزیابی و انتقال دارایی های ثابت و جاری میزان نشده بود چون اصولا این روند ممکن ماه ها و حتی سال ها به طول بیانجامد.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
0
0
16 ام آذر خبری از موسسه اسبق اعتباری میزان دریافت شد که حکایت بر آن داشت که علاوه بر حذف سود از ماه 11 سال 1393 که در خرداد 94 انجام شد، اقدام دیگری مبتنی بر تعدیل حسابها و برداشت سود واریز شده از حسابها بر اساس جداول بانک مرکزی از ابتدای سال 1393 خبر می دهد و در چند مورد هم اعدادی اعلام شد که نشان دهده برداشت مبالغ حدود 3 تا 7 میلیونی از حسابهای با موجودی اولیه 5 تا 150 میلیون بود.
به نظر می رسد این تعدیل غیر قانونی در شان بانک صادرات که تعهدات قانونی موسسه میزان را پذیرفته است نباشد.
وفق قوانین حاکم بر کشور در صورتی که شرکتی به مالکیت فرد یا شخص حقوقی دیگری درآمد کلیه تعهدات آن نیز به مالک جدید واگذار می شود و از این رو این اقدام بانک صادرات که گویا آن را به بانک مرکزی نسبت می‌دهد به نظر نمی رسد عملی درست و مبتنی بر قانون باشد.
البته شایان ذکر است سپرده های خاص میزان که بیشتر مورد دستبرد این تصمیم قرارگرفته اند سپرده هایی شبه توافقی هستند که مشابه آنها هم اکنون در بانکهای معتبر کشور مانند سامان، گردشگری، پارسیان و ... و موسسات مالی مانند عسکریه و ثامن قابل افتتاح هستند و سودهایی از 19.6 تا 22 درصد برای سپرده های کوتاه مدت بالای سطح مبلغی از 5 میلیون تا 15 میلیون پرداخت می‌کنند و این در حالی است که موسسه میزان به اینگونه حسابها تا مبالغ در حد 500 میلیون تومان بیشتر از 19 درصد سود پرداخت نمی کرد و این موضوع ادعای مسئولین بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار را در خصوص قانون شکنی میزان در بازار پولی به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
مهری زمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
0
0
چرا بانک صادرات از ما به عنوان سود پول از دفترچه ها کم کردن مگه موسسه میزان به وامها کلی سود کشیدن به ما بر گردوندن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: