کد خبر: ۸۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 30
شفا آنلاین>سلامت>محققان با قرار دادن سلول‌های عضله‌ی قلب بر روی یک تراشه،‌ ابزاری را ساختند که با استفاده از آن می‌توان اثرات دارویی و ایمنی داروهای جدید را بررسی کرد.
به گزارش شفا آنلاین،هنگامی که زیست مهندسان دانشگاه برکلی می‌گویند که آنها قلب‌هایشان را در کف دست خود قرار داده‌اند، باید بدانیم که آنها در مورد مسائل عاطفی صحبت نمی‌کنند محققان دانشگاه برکلی تراشه‌ای طراحی کردند که از بافت قلب انسان استخراج شده و از سلول‌های بنیادی بالغ میزبانی می‌کنند این ابزار جدید قلب بر روی تراشه نامیده می‌شود این سیستم را می‌توان در آینده جایگزین سلول‌های حیوانی کرد و از این سیستم‌ها برای غربال دارویی استفاده کرد.

تیم تحقیقاتی تحت هدایت پروفسور هلی موفق به تولید یک ابزار سیلیکونی یک اینچی شدند که سلول‌های عضله قلب را میزبانی می‌کنند این محققان با آزمایش کردن این ابزار با داروهای قلبی و عروقی قابلیت ایمنی این سیستم را به عنوان یک ابزار غربال دارویی ثابت کردند.

هلی می‌گوید: سرانجام، این تراشه‌ها می‌توانند جایگزین استفاده از حیوانات برای غربال کردن داروها و بررسی ایمنی و کارآمدی آنها شوند. 

وی ادامه می‌دهد،‌ بسیاری از داروهای قلبی و عروقی این کانال‌ها را شناسایی می‌کنند بنابراین این تفاوت‌ها اغلب منجر به آزمایشات غیر کارآمد و گران‌قیمت می‌شوند که جواب دقیقی درباره‌ی سمیت یک دارو در انسان ارائه نمی‌کند.

به صورت میانگین در حدود پنج میلیارد دلار برای توسعه یک دارو هزینه می‌شود که 60 درصد آن مربوط به تحقیقات و توسعه می‌باشد با استفاده از یک مدل طراحی شده مناسب از یک ارگان انسانی به طور قابل ملاحظه‌ای می‌توان هزینه و زمان مورد نیاز برای تولید و معرفی داروی جدید به بازار را کاهش داد. 

این محققان از سلول‌های بنیادی بالغی استفاده کردند که می‌توانند به انواع مختلف بافت‌ها تبدیل شوند. آنها سیستم قلب بر روی تراشه‌ی خود را به گونه‌ای طراحی کردند که ساختار سه بعدی آن قابل مقایسه با هندسه و اندازه الیاف بافت پیوندی یک قلب انسان باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: