کد خبر: ۸۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 30
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: 21 بیمارستان با دو هزارو 163 تخت در استان های کشور با هماهنگی وزارت کشور درحال ساخت است.

به گزارش شفا آنلاین، محمدجواد علیزاده روز دوشنبه درجریان بازدید از طرح بیمارستان 160 تختخوابی در شهرک منظریه خمینی شهرافزود: عملیات اجرایی و تکمیلی این طرح ها از پیشرفت خوبی برخوردار است.
وی با بیان اینکه دولت توجهی ویژه به حوزه سلامت دارد، افزود: با رویکرد خوب دولت، مشکلات عمده ای که در بخش ساخت و ساز بیمارستان ها وجود داشت، برطرف شده است.
رئیس سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی در ادامه از تکمیل و بهره برداری بیمارستان 160 تختخوابی منظریه خمینی شهر تا پایان سال جاری خبرداد.
علیزاده گفت: به رغم تنگناهای مالی، تاکنون بالغ بر 200 میلیارد ریال برای تکمیل عملیات ساخت این بیمارستان هزینه شده و اخیرا نیز 155 میلیارد ریال برای تکمیل این بیمارستان در نظر گرفته شده که امیدواریم با برنامه ریزی و همکاری مسئولان محلی این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی افزود: بیمارستان تخصصی 160 تخت خوابی خمینی شهر دارای چهار بخش تخصصی شامل بخشهای جراحی، زنان و زایمان، کودکان و داخلی است که عملیات ساخت آن تاکنون 90 درصد پیشرفت داشته است.
علیزاده اضافه کرد: این بیمارستان دارای شش اتاق عمل و 34 تخت در بخش مراقبت های ویژه ccu ، icu و pccu است.
بیمارستان 160 تخت خوابی خمینی شهر با زیربنای 12هزار و891 مترمربع در دو طبقه و در زمینی به وسعت 54 هزار و 280 مترمربع در این شهرستان درحال ساخت و تکمیل است.
حجت اله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این زمینه گفت:ا تلاش ما این است که عملیات ساخت و تجهیز این بیمارستان تا دهه فجر تکمیل و به بهره برداری برسد.
بیمارستان تخصصی 160 تخت خوابی خمینی شهر دارای چهار بخش تخصصی شامل بخشهای جراحی، زنان وزایمان ، کودکان و داخلی می باشد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز بهمن ماه سال گذشته در جریان بازدید از بیمارستان از بیمارستان مذکور گفته بود: تکمیل و تحویل این بیمارستان از تعهدات وزارت راه و شهرسازی است که در صورت تحویل آن به وزارت بهداشت ما موظف به تجهیز آن هستیم.
وزیر بهداشت در آن زمان بااشاره به اینکه عملیات احداث بیمارستان منظریه از سال 70 آغاز شده است، گفت: مایه تاسف است که این پروژه بیش از 20 سال به طول انجامیده است.
وزیر بهداشت از همکاری این وزارتخانه با وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل این بیمارستان خبر داده و گفت: تلاش می کنم از طریق وزارت راه بودجه 14 میلیارد تومانی برای این بیمارستان هرچه سریعتر اختصاص یابد.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: طبق اظهار نظر مسئولین وزارت راه و شهرسازی در صورت تخصیص بودجه لازم، این بیمارستان تا انتهای سال 94 تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز 20 آبان امسال از این طرح بیمارستانی بازدید و تجهیز و راه اندازی آن را یکی از اولویت های مهم این مسئولان بهداشتی شهرستان خمینی شهر اعلام کرد.
دکتر غلامرضا اصغری ابراز امیدواری کرد: با حمایت مسئولین وزارت بهداشت هر چه سریعتر تجهیزات این بیمارستان تامین شود.
وی با اشاره به اینکه نیروی مورد نیاز بیمارستان منظریه خمینی شهر تامین شده است، گفت: در سال گذشته با پیگیری مسئولین استان،10 میلیارد تومان برای تامین تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان توسط وزیر بهداشت صادر شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارکرد: تلاش ما این است که بیمارستان منظریه خمینی شهر تا پایان سال جاری تجهیز و این مرکز درمانی اوایل سال آینده با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری برسد.
شهرستان خمینی شهر بیش از 300 هزار نفر جمعیت در 16 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: