کد خبر: ۸۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 01
شفا آنلاین>سلامت >سلامت جنسی > هند در سال‌های اخیر به یکی از مراکز فعال برای بچه‌دار شدن با استفاده از رحم اجاره‌ای بدل شده است.
به گزارش شفا آنلاین، در هند می‌توان زنان زیادی را پیدا کرد که حاضرند این کار را انجام دهند، امکانات و فناوری پزشکی در سطح بالایی است و در مجموع هزینه آن ارزان است.

       این خدمات به یک تجارت 2میلیارد و ۳۰۰ هزار دلاری بدل شده است و طبق تخمین‌های دولت هند، هر سال ۵ هزار نوزاد به این شیوه در هند متولد می‌شوند.

       اما دولت هند معتقد است که زنان فقیر و بی‌سواد مورد استثمار قرار می‌گیرند.

       دکتر سومیا سوامیناتان، مدیرکل شورای تحقیقات پزشکی هند می‌گوید: «اینکه زنان مجبور هستند به خاطر کسب درآمد بدن خود را اجاره دهند واقعا غم‌انگیز است. به نظرم اگر این زنان می‌توانستند زندگی حداقل و مناسبی داشته باشند، حاضر نبودند، از چنین راهی پول دربیاورند. پولی که کلینیک‌ها از زوج‌ها می‌گیرند خیلی بیشتر از مبلغی است که به این زنان می‌دهند.»

       او می‌افزاید: «زوج‌هایی که می‌خواهند به این روش بچه‌دار شوند، حدود ۲۵هزار دلار می‌پردازند. از این مبلغ ۱۰هزار دلار مستقیم به زنی پرداخت می‌شود که بارداری جانشینی را انجام می‌دهد. بقیه این مبلغ برای مراقبت از او طی ۹ ماه بارداری، انجام همه آزمایش‌های پزشکی و وضع حمل هزینه می‌شود.»

       برخی از آنها می‌گویند اگر این کار را برای یک زوج هندی انجام دهند مبلغ کمتری دریافت خواهند کرد و به همین دلیل آنها مشتریان خارجی را ترجیح می‌دهند.
BBC
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: