کد خبر: ۸۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 01
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> مقامات ارتش آمریکا اعلام کردند که حمله هوایی آمریکا به بیمارستانی در افغانستان در ماه گذشته که به مرگ 31 غیرنظامی انجامید، ناشی از ارتکاب خطاهای قابل‌پیشگیری به‌وسیله سربازان و خلبانانی بود که قواعد مواجهه نظامی را زیر پا گذاشته بودند و این افراد اکنون از پست‌هایشان معلق شده و در انتظار بازپرسی قرار دارند.
به گزارش شفا آنلاین، این گزارش که در کابل منتشر شد، آخرین توضیحات آمریکا دراین‌باره را ارائه کرد، اما هنوز پرسش‌های پاسخ داده نشده‌ای درباره حمله به یک بیمارستان با مدیریت بین‌المللی که در معرض گلوله‌باران شدید یک هواپیمایی AC-130 قرار گرفت، باقی می‌مانند. ازجمله پرسش‌ها این است که چگونه این حمله در منطقه‌ای پرجمعیت بر اساس تقاضای یک فرمانده زمینی، ظاهرا بدون نظارت افسران با رتبه بالاتر انجام شده است.

        ژنرال جان کمپبل،‌ فرمانده ارشد ارتش آمریکا در افغانستان گفت: «این حادثه مصیبت‌بار اما قابل‌پیشگیری به‌طور عمده ناشی از خطای انسانی بود.

        کریستوفر استوکس،‌ مدیر سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای تند اعلام کرد: «مجموعه هراس‌آور خطاهایی که امروز بیان شد، نشان‌دهنده اهمال شدید از سوی نیروهای آمریکایی و قواعد کاربرد خشونت در جنگ است.»
منبع: AP
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: