کد خبر: ۸۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 26
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: اگر قرار است تجمیع بیمه ها رخ دهد به دلیل شرایطی که دولت فراهم کرده الان جزء بهترین زمان هاست.
دکتر محمدجواد کبیر در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: اگر پیش نیازها، الزامات و ضوابطی که برای تجمیع بیمه ها نیاز داریم ابتدا خوب رعایت و تضمین شود کار خوبی است.

وی گفت: اما اگر ابتدا بگوییم بیمه ها تجمیع شوند کار اشتباهی است.چراکه برای تجمیع بیمه ها ابتدا باید تجمیع منابع را انجام دهیم و بعد یکسان سازی پوشش خدمات و دفترچه ها و روابط و ضوابط درست شود.اما اگر به جایی رسیدیم که ساختارها یکی شود نیز باید این کار را هم انجام داد.

وی با اشاره به این که تجمیع بیمه ها یک عزم بالا و قوی می خواهد تا بتواند الزامات مورد نیاز را تضمین کند افزود: اگر بخواهیم بهره مندی و برخورداری سایر گروه ها را در سطح قابل قبولی بیاوریم نیازمند منابع هستیم و تا زمانی که این منابع تأمین نشود با چالش مواجه خواهیم شد.

کبیر خاطرنشان کرد: تحقق این امر تنها به وزارت رفاه و وزارت بهداشت بر نمی گردد بلکه عزم بالاتری می خواهد؛ دولت گام های خوبی برداشته است.ضمن اینکه حمایت دولت از حوزه سلامت طی بعد از انقلاب بی نظیر بوده  چرا که مقام معظم رهبری، مجلس و رئیس جمهور هم حمایت های خوبی کردند.

وی تأکید کرد: به نظر من اگر قرار است تجمیع بیمه ها رخ دهد در شرایطی که این دولت فراهم کرده جزء بهترین شرایط هاست، اما برای این کار به طور حتم باید الزامات به خوبی فراهم و کارشناسی شود و بعد تضمین لازم برای الزامات فراهم شود و سپس به سمت آن برویم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهارکرد: برای تجمیع بیمه ها منابع بیمه ها و وزارت بهداشت باید تجمیع شود؛ حق بیمه ها بر اساس یک مکانیزم روشن و شفاف باشد که کسی احساس نکند حق بیمه بیشتری پرداخت می کند.

وی همچنین ادامه داد: زمینه مشارکت مردم هم باید بر اساس دهک های درآمدی در خرید بیمه فراهم شود و تضمین لازم برای استفاده از این شرایط برای افراد محرومی که از نظر اقتصادی تحت حمایت قرار دارند نیز فراهم شود؛

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: