کد خبر: ۸۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 25
شفا آنلاین>سلامت جنسی>بر اساس مطالعه جدیدی که در ژورنال ساینس منتشرشده است، پژوهشگران نشان داده‌اند کرم‌های انگلی می‌توانند بر باروری زنان تاثیر بگذارند و نوعی از این کرم‌ها را یافته‌اند که احتمال باروری را افزایش می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،این تحقیق که توسط آرون بلکول از بخش مردم‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، انجام شد، دریافت عفونت با گونه‌های مختلف کرم‌های انگلی می‌تواند روی بارداری زنان تاثیر مثبت و منفی بگذارد.

       بلکول و گروهش برای پی بردن به چگونگی این تاثیر، اطلاعات 9 سال از زندگی 986 زن از مردم بومی تسیمان ساکن دشت بولیوی را بررسی کردند. آنان تعداد بارداری‌هایی که یک زن داشته است و وقوع عفونت ناشی از دو گونه از رایج‌ترین کرم‌های انگلی یعنی کرم حلقوی بزرگ ( آسکاریس لومبریکوئیدس) و کرم قلاب‌دار (نکاتور آمریکانس یا آنسیلوستوما دئودنال) را بررسی کردند.

       بر اساس این بررسی‌ها، 70درصد زنان دچار عفونت کرم‌های انگلی بودند و به‌طور متوسط 9 فرزند داشتند. این گروه دریافتند زنانی که به عفونت کرم‌های حلقوی روده‌ای دچار بودند، بیشتر احتمال داشت باردار شوند و در مقابل زنانی که عفونت کرم قلاب‌دار داشتند شانس کمتری برای بارداری داشتند. کرم‌های حلقوی روده‌ای، باعث می‌شوند فواصل بین تولد فرزندان کاهش یابد و این در حالی است که کرم‌های قلاب‌دار این زمان را افزایش می‌دهند.

       نتایج این تحقیق نشان می‌دهد زنانی که در سن باروری خود به عفونت کرم‌های قلاب‌دار دچار هستند، در برابر کسانی که به این عفونت دچار نیستند 3 فرزند کمتر خواهند داشت و زنانی که به عفونت کرم‌های حلقوی روده‌ای دچار هستند، در طول دوره تولیدمثلی‌شان نسبت به آنان 2 فرزند بیشتر خواهند داشت. آرون بلکول در پایان اضافه کرد: «یافته‌های ما نشان می‌دهند عفونت کرم‌های انگلی ممکن است در جوامع در حال توسعه تاثیرات قابل‌توجهی روی الگوهای جمعیتی داشته باشند.»
Medical News Today
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: