کد خبر: ۸۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 25
شفا آنلاین>سلامت>آخرین مطالعات حاکی از آن است که بزرگ‌ترین عامل ناتوانی در سراسر دنیا کمردرد است اما چرا بسیاری از ما از درد کمر رنج می‌بریم؟ محققان بر این باورند که بیولوژی تکامل می‌تواند به ما کمک کند که پرده از این راز برداریم.
به گزارش شفا آنلاین، درد قسمت تحتانی ستون فقرات مبتلا به همه افراد در همه سنین است. براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، علت اولیه درد قسمت تحتانی کمر چیزی است که هنوز روشن نشده است.

آقای پلامپ، محقق تکامل انسان در بخش باستان‌شناسی دانشگاه سیمون فریزر، می‌گوید: «علل زیادی وجود دارد از جمله، چگونگی تکامل انسان که شاید بتواند برخی علل کمردرد را بیان کند. تکامل پدیده کاملی نیست. یک برداشت اشتباه این است که تکامل در طول یک خط صاف ادامه دارد و دارای هدف است در حالی که این‌طور نیست.»

       نیاکان ما 4 دست و پا راه می‌رفتند که به آنها کمک می‌کرد از درخت بالا بروند و در زیستگاه‌های مختلف زندگی کنند. در حدود1/9میلیون سال قبل، زمانی که محیط‌زیست آنها بین حالت خشک یا مرطوب در حال تغییر بود، انسان‌های اولیه مجبور شدند که کاملا روی 2 پا راه بروند و انحنای ستون فقرات به طرز منحصر به‌فردی در آنها شکل گرفت.

 آقای پلامپ توضیح می‌دهد که تکامل سریع توانایی انسان اولیه برای راه رفتن روی 2 پا، احتمالا تاثیر معناداری روی سلامتی بشر داشته است. فایده راه رفتن ایستاده انسان اولیه این بود که با یک سری از دردها مانند کمردرد همراه بود، در مطالعات اخیر، دانشمندان فرم ستون فقرات شامپانزه، اورانگوتان و انسان اولیه و مدرن را با هم مقایسه کردند. آنها دریافتند که افرادی که فرم ستون فقراتشان به شامپانزه‌ها شبیه‌تر است، بیشتر در معرض آسیب دیسک‌های بین مهره‌ای قرار می‌گیرند که منجر به درد کمر می‌شود.
IFL Science
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: