کد خبر: ۸۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 18
شفا آنلاین>روانشناسی>عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: مسئولیت شناسی فرزندان خانواده ها نیازمند آسیب شناسی است و باید مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،عبداله شفیع آبادی چهارشنبه در نخستین کنگره ملی خانواده سالم در سرسرای آمفی تاتر دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: برخی از فرزندان در خانواده ها احساس مسئولیت نمی کنند چون مسئولیت یک مقوله آموختنی است و جنبه ارثی ندارد.
وی افزود: برخی آموزش های غلط و اینکه بچه ها هیچ کار و فعالیت را انجام ندهند و در نتیجه والدین وظایف و مسئولیت های آنها را حتی در کوچکترین موارد به عهده می گیرند، باعث مسئولیت ناپذیر شدن کودکان می شود.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: نظام روانشناسی در سال 1382 تاسیس شد و جلسه های این شورا، برای مباحث اساسی و سیاستگذاری مشاوره کشور انجام می شود.
وی اضافه کرد: کمیسیون های متعدد تخصصی از جمله خانواده، بالینی، سنجش و به تازگی مشاوره شغلی فعال هستند و در راه ایجاد اشتغال فعالیت می کنیم چون اساس تشکیل خانواده در درجه اول داشتن شغل است.
معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در خصوص ضرورت برگزاری همایش خانواده اظهار کرد: خانواده به عنوان بنیادی ترین واحد اجتماعی، مهارت های تشکیل خانواده، مخاطرهای خانواده و تغییرات و القائات فرهنگ های بیگانه از جمله این ضرورت ها است.
ابراهیم حاجی دولو ادامه داد: ارائه آخرین یافته های علمی، پژوهشی در زمینه خانواده، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط مستقیم و تبادل نظر محققان و کارشناسان و یافتن ایده های جدید برای تحقیقات آینده از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.
وی گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز دارای 10 مرکز تحقیقاتی فعال از جمله مرکز تحقیقات فولاد، پژوهشکده آب و انرژی، مرکز پژوهشی شبکه های گازرسانی و تحقیقات علوم رفتاری است.
کنگره ملی یک روزه خانواده سالم چهارشنبه با حضور فهیمه فرهمند پور، مشاور وزیر کشور و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور در سرسرای آمفی تاتر دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
از بیش از 600 مقاله ارسالی به این کنگره، 370 مقاله مورد تایید قرار گرفت که 15 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: