کد خبر: ۸۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 17
شفا آنلاین>روانشناسی>ببخشین مزاحمتون شدما! باهاتون کاری داشتم.
به گزارش شفا آنلاین،از پست‌هاتون معلومه كه مذهبي هستين. مي‌شه بپرسم اهل كجا هستين؟ راستي من دنبال يه خانم پاك هستم! واسه همون پرسيدم. نيتم خيره. نگران نباشين...»؛ اين كامنت واقعي است. ضمن آنكه نظير اين جملات را مي‌شود اين روزها در فضاي اينستاگرام خيلي زياد مشاهده كرد؛ پسرهايي كه براي دخترها پيغام مي‌گذارند و از آنها مي‌خواهند مشخصات بيشتري از پروفايل خود ارائه كنند. در ابتداي امر شايد تحليل اين پديده مدرن، چندان پيچيده و دشوار به‌نظر نيايد اما بررسي لايه‌هاي پنهان اين نوع پيغام‌گذاري‌ها، خيلي زود صعب و دشوار بودن تحليل را آشكار مي‌كند.

گروه اول، آن عده‌ از پسرها هستند كه اساسا براي تفريح پاي پيج دخترخانم‌ها پيغام مي‌گذارند و چيزي جز گذران وقت از اين رفتارشان انتظار ندارند و البته در حالتي بدبينانه، چه بسا به‌دنبال دست انداختن و سر كار گذاشتن دخترها هم هستند.

گروهي ديگر شايد به‌دنبال دوست‌يابي و برقراري ارتباطي عاطفي و احياناً جنسي با دختران هستند. اگرچه حجم اينگونه درخواست‌ها نامعين و غيرقابل محاسبه است اما نمي‌توان بدون اعتنا از كنار اين ديالوگ‌هاي مجازي عبور كرد. طبيعتا برخي از اين گفت‌وگوها ادامه يافته و حتي به ملاقات حضوري مي‌انجامد.

اما گروه سوم آنهايي هستند كه دچار يك نيت مغشوش و مختلط بوده كه وجهي از آن حتما و واقعا به همسريابي و پيدا كردن يك دختر براي خواستگاري رفتن، تعلق دارد. علي‌القاعده نمي‌توان آماري از حجم اينگونه ارتباطات همسرخواهانه مجازي محاسبه كرد اما در آسيب‌شناسي آن مي‌توان حرف‌هاي جدي به ميان آورد. بايد بررسي كرد كه اين سال‌ها چه بلايي بر سر برخي پسرها آمده كه ناچارند براي همسريابي، مسير معمول و منطقي خواستگاري را دور زده و سراغ چنين راه سطحي و پرخطري بروند. مضافا بر اينكه بايد در فضاي رسانه و نيز مدرسه، گفت‌وگوهاي جدي و روشنگرانه‌اي شكل بگيرد كه دختران بتوانند با وضعيت‌شناسي فضاي مجازي، نسبت به ايمن‌سازي‌ و حفاظت از خود گام‌هاي جدي بردارند. روي سخن درباره دختران مجردي است كه اين روزها در فضاي اينستاگرام و گروه‌هاي موبايلي حضور جدي و پررنگ دارند و با نمايش تصاوير خود در موقعيت‌هاي مختلف، به وضوح علاقه‌مندي‌هاي پنهان خود را رونمايي مي‌كنند. اين حركت بايد خيلي زود آغاز و به نصاب خود نزديك شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: