کد خبر: ۸۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۴ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 20
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروي آمريکا اعلام کرد داروي آدينوويت Adynovate را که نوعي فاکتور نوترکيب آنتي‌هموفيليک و پگيله شده است، براي استفاده در بزرگسالان و نوجوانان با سن 12 سال و بيشتر که مبتلا به هموفيلي هستند، تائيد کرد.
به گزارش شفا آنلاین، آدينوويت به‌گونه‌اي طراحي شده که در مقايسه با فاکتور آنتي‌هموفيليک اصلاح نشده، مدت زمان بيشتري در خون بماند و به اين ترتيب، نياز به تزريق‌هاي مکرر را در بيماران هموفيلي کاهش دهد.

 آدينوويت براي درمان و کنترل اپيزودهاي خونريزي، زماني که مورد نياز باشد، تائيد شده و تواتر اپيزودهاي خونريزي را در بيماران مبتلا به هموفيلي کاهش مي‌دهد. آدينوويت از مولکول فاکتور 8 انعقادي با طول بلند تشکيل شده که با نام فاکتور آنتي‌هموفيليک شناخته مي‌شود. اين مولکول به ديگر مولکول‌ها که پلي‌اتيلن گليکول نام دارند، لينک مي‌شوند.

 اين ارتباط باعث مي‌شود محصول مدت زمان بيشتري در خون بيمار باقي بماند. ايمني و اثربخشي آدينوويت در يک کارآزمايي باليني با حضور 137 بيمار بزرگسال و نوجوان بالاي 12 سال بررسي شده است. در اين مطالعه، رژيم درماني پروفيلاکتيک روتين توصيه شده با درمان مورد تقاضا مقايسه شده است.


نتايج نهايي حاکي از آن بودند که آدينوويت در کاهش تعداد اپيزودهاي خونريزي در طول مراقبت روتين موثر بوده و موفق عمل کرده است. علاوه براين، آدينوويت در درمان و کنترل اپيزودهاي خونريزي هم اثربخش بوده است. آدينوويت در طول کارآزمايي عارضه جانبي خاصي را متوجه بيمار نکرد. اين دارو بوسيله شرکت Baxalta US Inc توليد شده است. محققان معتقدند تائيد آدينوويت گزينه درماني مهمي را براي استفاده در مراقبت از بيماران مبتلا به هموفيليA فراهم آورده و نياز آنها را به تزريق‌هاي مکرر فاکتور 8 براي پيشگيري از خونريزي کاهش مي‌دهد.

منبع: Medscape

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: