کد خبر: ۸۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 17
شفا آنلاین>جامعه پزشکی >سلامت>آخرين آمارها نشان مي‌دهند ان‌اچ‌اس (نظام سلامت انگلستان) با ماندن تعداد بيشتري از بيماران در بيمارستان‌ها از بسياري از اهداف کليدي‌اش دور شده است.
به گزارش شفا آنلاین،آمار ان‌اچ‌اس انگلستان در ماه سپتامبر نشان داد که اين نظام درماني در اين کشور، از هدف خود براي ملاقات، درمان و مرخص کردن حداقل 98 درصد بيماران طي مدت 4 ساعت از بخش سوانح و اورژانس دور شده است.

 ازآنجايي‌که اين مشکلات شدت پيداکرده‌اند، بيمارستان‌ها در تکاپو هستند تا بيماراني که آماده ترخيص هستند را زودتر از بيمارستان خارج کنند.

با نگاهي به وضعيت بيمارستان‌ها در ماه سپتامبر درمي‌يابيم که بيش از 5 هزار بيمار در انگلستان تخت‌ها را اشغال کرده بودند و اين در حالي است که در شرايط ترخيص قرار داشتند. وضعيتي که ذکر شد، بدترين وضعيت نظام درماني انگلستان از سال 2010 تاکنون است که در چند ماه اخير با افزايش تاخير در دسترسي به خدمات مراقبتي اجتماعي مانند کمک در خانه همراه بوده است.


ان‌اچ‌اس نمره قبولي نياورده است

تقريبا هر ابزار اندازه‌گيري نشان مي‌دهد که ان‌اچ‌اس در انگلستان در وضعيت بدتري نسبت به زمان مشابه سال گذشته قرار دارد و ورود به زمستان هم اخبار بدي را با خود به همراه آورده است.

از سال 2004 تاکنون يعني زماني که تعيين اهداف براي خدمات اورژانس پايه‌گذاري شد، سال گذشته بدترين سال براي کساني بود که منتظر دريافت اين خدمات بودند اما در حال حاضر فشار بر روي بخش‌هاي ديگر نظام سلامت بريتانيا هم وارد مي‌آيد. گاهي پزشکان در بيمارستان‌ها نمي‌توانند بيماران را ترخيص کنند، زيرا خدمات حمايتي مورد نياز در اجتماع محل زندگي براي آسيب‌پذيرترين اين بيماران در دسترس نيست.

انتظار براي آزمايش‌هاي تشخيصي در حال طولاني‌تر شدن است و ان‌اچ‌اس نتوانسته است پس از يک سال به اهداف کليدي‌اش براي درمان سرطان برسد. حتي در درمان‌هاي روتيني مانند درمان زانو و ران هم نشانه‌هاي خوبي به چشم نمي‌خورد. ان‌اچ‌اس اگر روند کنوني ادامه يابد تا پايان سال نخواهد توانست اهدافش را محقق کند. شايد اکنون آب‌وهوا ملايم باشد، اما زمستان زودرس براي ان‌اچ‌اس فرا رسيده است. اطلاعات ماهانه انگلستان همچنين نشان مي‌دهد:

• آمبولانس‌ها نتوانسته‌اند به درخواست 75 درصد از 999 تماس ضروري در 8 دقيقه اول پاسخ دهند و اين چهارمين ماه است که اين هدف تحقق پيدا نکرده است.

• واحدهاي تصادف و اورژانس نتوانسته‌اند هدف ويزيت، درمان يا ترخيص حداقل 98 درصد بيماران را تامين کنند و عملکرد آنان براي دوازدهمين بار در سيزده ماه به زير 95 درصد رسيده است.

• در پايان ماه سپتامبر، 9/1 درصد از بيماران، بيش از 6 هفته براي آزمايش‌هاي تشخيصي معطل شده‌اند و اين نزديک به 2 برابر تعدادي است که بايد از اين تاخير متحمل رنج شوند.

• يکي از اهداف کليدي درمان سرطان که 62 روز انتظار براي شروع درمان بود، تامين نشده و تقريبا از هر 5 بيمار، 1 بيمار زمان بيشتري را بايد منتظر بماند.

• خدمات تلفني 111 ان‌اچ‌اس نتوانسته است به هدف خود براي پاسخ‌گويي به 95 درصد تماس‌ها در طول ?? ثانيه برسد.

به‌هرحال اين نظام درماني در انگلستان تعدادي از اين شاخص‌ها را محقق کرده و به‌طورکلي به 6 هدف از 8 هدف خود در مورد سرطان و همچنين هدف درمان مشکلات تعويض زانو و لگن دست پيداکرده است. از طرف ديگر، ان‌اچ‌اس تحت‌فشار است که در هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي کند، زيرا آمارها نشان مي‌دهند در 3 ماهه اول سال اقتصادي جاري حدود 1 ميليارد پوند هزينه مازاد داشته است که بيش از کل هزينه‌هايش براي سال قبل است.سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: