کد خبر: ۸۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 15
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر لزوم گسترش پوشش انواع بیمه در کشور گفت: امروز وقوع بحران‌های مختلف در کشور برای کمیته امداد مشتری ساز است و اگر بیمه در کشور به خوبی گسترش یابد این موضوع قابل پیشگیری است.

به گزارش شفا آنلاین،پرویز فتاح در سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران با اشاره به لزوم ورود بیمه‌ها به بحث مدیریت بحران تصریح کرد: حوادث طبیعی در طول تاریخ وجود داشته به طوری که در قرآن هم موضوع طوفان نوح و موارد دیگر مطرح شده است. در حقیقت زمانی که بشر هنوز در زمین دخل و تصرف نداشته نیز موضوع بحران وجود داشته است.

وی افزود: امروز با دخل و تصرف انسان در زمین حوادث بیشتری رخ می‌دهد و باید برای آینده نیز منتظر حوادث طبیعی بیشتری باشیم. نفت و گازی که امروز از دل زمین استخراج می‌کنیم زمینه را برای لغزش زمین ایجاد می‌کند و با از بین بردن جنگل‌ها و آب شدن یخ‌ها در قطب دورنمای بسیار بدتری را برای انسان آینده ترسیم می‌کند.

فتاح تاکید کرد: کشور آمادگی خوبی در وقوع سیلاب‌های اخیر به ویژه در استان ایلام دارد و دولت نشان داد که پای کار است و آمادگی خوبی را برای مقابله با این بحران‌ها دارد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر پس از وقوع هر زلزله‌ای دولت با سرعت، نوسازی و بازسازی را آغاز کرد و اگر این روند بیش از پیش تقویت شود قطعا ضمن اثرگذاری بهتر در مدیریت بحران‌ها رضایتمندی مردم را نیز به همراه دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به آغاز طرح تحت پوشش قرار دادن همه اعضای کمیته امداد برای بیمه حوادث گفت: از ابتدای سال جاری ابتکار بسیار خوبی توسط کمیته امداد انجام شد و همه اعضای تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: اگر بیمه درمان در کشور فراگیر شود قطعا جامعه تحت پوشش کمیته امداد کاهش می‌یابد. به لطف خداوند در این دوره کمیته امداد عمق بخشیدن به بیمه‌ها را در دستور کار خود قرار داده و یقین داریم که این موضوع وضعیت بهتر پوشش یافتگان کمیته امداد را رقم خواهد زد.

فتاح ادامه داد: بحران‌های امروز در سراسر کشور برای کمیته امداد مشتری ساز است. هنوز پس از گذشت سال‌ها از وقوع زلزله بم شاهد خانواده‌هایی هستیم که سرپرست خود را در این حادثه از دست داده‌اند و به ناچار تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: باید به وضعیت بیمه در کشور رسیدگی شود چرا که مهمتر از خود حادثه است.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: