کد خبر: ۸۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 16
شفا آنلاین>بیمه و بانک>بخش دیگری از گزارش صورت های مالی بانک رسالت، به یک اقدام جالب اشاره دارد چراکه طبق بند 10-5 گزارش مذکور، شورای مدیران بانک مصوب کرده، خودروهای سازمانی این مجموعه، از مگان به پژو پارس تغییر پیدا کند که در این راستا، تعداد 48 خودرو خریداری و 17 خودرو نیز فروخته شده است.
به گزارش  شفا آنلاین، در جدیدترین بررسی های صورت گرفته، تازه ترین صورت های مالی منتشره بانک قرض الحسنه رسالت مورد توجه قرار گرفته است. این بانک با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مقدس قرض الحسنه در جامعه و به منظور مرتفع کردن مشکلات اقشار مختلف که گرفتار صندوق های غیر مجاز شده بودند، با اخذ مجوز از بانک مرکزی در تابستان سال 91 فعالیت خود را آغاز کرد.

بر اساس آمارهای رسمی، این بانک مسئولیت 30 صندوق قرض الحسنه را بر عهده داشته و تعداد شعب خود را تاکنون به 282 شعبه در 31 استان و 141 شهر رسانده است. بررسی صورت های مالی سال 93 این بانک که اخیرا منتشر شده نشان می دهد این بانک برای مدیریت و ساماندهی صندوق های قرض الحسنه و مراکز غیرقانونی مالی با دردسرهای فراوانی مواجه شده است که حتی کار را به شورای پول و اعتبار نیز کشانده تا تکلیف جریمه های مربوط به کمبود منابع بانک رسالت نزد بانک مرکزی را اصلاح کرده و ببخشند.

اما در عین حال، بررسی این گزارش حسابرس قانونی حکایت از وجود طلب 2 میلیارد تومانی از باشگاه مشهور پرسپولیس است که طبق اعلام حسابرس مذکور، در سال مالی 92، این مبلغ بابت پیش پرداخت، طبق تفاهم تبلیغاتی با باشگاه پرسپولیس و این بانک، به بانک مذکور پرداخ نشده که با توجه به عدم ایفای تعهدات از طرف باشگاه و پیگیری های مکرر، اقدامات حقوقی و قضایی جهت وصول مبلغ مذکور توسط بانک رسالت، در حال پیگیری است.



از سوی دیگر، طبق بند 8-3 گزارش بازرس قانونی، مبلغ 14 میلیارد ریال سوء استفاده مالی کارکنان در سال 93 ثبت شده است که طبق توضیحات درج شده در این گزارش، مربوط به اقدام کارمند خدماتی سابق در یکی از شعب غرب کشور این بانک است که موضوع از طریق دایره حقوقی بانک در حال پیگیری است.

بخش دیگری از گزارش صورت های مالی سال 93 بانک، به یک اقدام جالب اشاره دارد چراکه طبق بند 10-5 گزارش مذکور، بر اساس صورتجلسه شورای مدیران بانک، خودروهای سازمانی این مجموعه، از مگان به پژو پارس تغییر پیدا کرده است که در این راستا، تعداد 48 خودرو خریداری و 17 خودرو نیز فروخته شده است.
 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: