کد خبر: ۸۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 12
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت از دستور کار قرار گرفتن حل مشکلات خدمات درمانی حاشیه‌نشین‌ها خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص نوع خدمات درمانی مناطق حاشیه‌نشین شهرها گفت: از معضلات بهداشتی در کشور مشکلاتی است که هموطنان ما در حاشیه شهرها با آن مواجه هستند به گونه‌ای که در حاشیه شهرها شاخص بهداشتی و درمانی از روستا نیز کمتر است که توجه جدی دولت را در این زمینه می‌طلبد.

وی افزود: خوشبختانه شاید برای اولین بار توجه‌ی ویژه‌ای به مناطق حاشیه‌نشین شهرها شده است و در این راستا به پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی این مناطق توجه گردیده است.

وی در ادامه گفت: بسیاری از حاشیه‌نشین‌های شهرها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند. ما مشکل عمده‌ای در زمینه‌ی زیر ساخت‌ها در حاشیه شهرها داریم که با راه‌اندازی پایگاه‌های بهداشتی متفاوت است و سرمایه‌گذاری کلان را می‌طلبد. از جمله مشکلات جدی در حاشیه شهرها نبود تخت بیمارستانی مناسب در بیمارستان‌ها است. وزارت بهداشت با کمک سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی بنا دارد که در این مناطق اقدام به احداث یکسری از بیمارستان‌ها و تجهیز آنها نماید.

وی در پایان گفت: برای جبران کمبودها در حاشیه‌ی شهرها نیاز به توجه مردم، خیرین و سرمایه‌گذاران خصوصی و دولت داریم تا بتوانیم شرایط مناسبی را فراهم کنیم چرا که محدودیت‌ها و مشکلات در این مناطق بسیار است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: