کد خبر: ۸۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 13
شفا آنلاین>بیمه و بانک>پرونده موسسات اعتباری متقاضی مجوز در کنار بانک مهر اقتصاد وارد مراحل حساسی شده است.برخی از موسسات به خط پایان مجوز گرفتن رسیده اند.البته بزودی شاهد اعطای مجوز به یکی از این موسسات خواهیم بود.
به گزارش شفا آنلاین، موضوع کنترل بازار غیرمتشکل پولی یکی از تصمیمات اصلی بانک مرکزی دولت یازدهم بود. این تصمیم در گام های نهایی تنها با چهار موسسه و یک روبروست.

اعطای مجوز به موسسه نور در سال جاری، انحلال موسسه میزان و سپردن به بانک صادرات جهت حل مشکلات سپرده گذاران، ادغام چندین تعاونی با موسسه آرمان ایرانیان و اعطای مجوز ثبت به آرمان از آخرین اقدامات بانک مرکزی بود.

آرمان ایرانیان:
براساس آخرین اطلاعات کسب شده در روزهای آینده موسسه آرمان ایرانیان در اداره ثبت شرکت های تهران ثبت خواهد شد و پس از آن یک مجمع عمومی برگزار و نام این موسسه تغییر خواهد کرد.به احتمال فراوان مجوز این موسسه با نام جدید به امضای رئیس کل بانک مرکزی می رسد.

ثامن الحجج:
پیگیری ها حاکی است موسسه ثامن الحجج در مسیر بررسی و حسابرسی دارایی ها قرار دارد.بحث حسابرسی این موسسه هنوز تمام نشده است.پس از اتمام این مرحله این موسسه همانند سایر موسسات دیگر وارد پروسه اداری دریافت مجوز نهایی خواهد شد.
ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز چندی پیش در گفت و گو با ایرنا و مهر در زنجان درباره موسسه «ثامن الحجج» گفته بود: امید می رود که بتوان با پیگیری هایی که هم اکنون از سوی مسئولان آن انجام می شود، مشکلات این موسسه برای دریافت مجوز برطرف شود.

افضل توس:
اما موسسه افضل توس که تمامی مدارک مورد نظر بانک مرکزی را تهیه و ارسال کرده است چندی پیش با پیشنهاد ادغام با بانک دی روبرو شد.

این موسسه در جلساتی که با مدیران بانک دی داشت به نتیجه مثبت و مشترکی نرسید. این در حالی است که چندی پیش ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود در صورتی که افضل توس با بانک دی به نتیجه و اشتراک نظر نرسند احتمال اعطای مجوز با تکمیل مدارک وجود دارد.

به نظر می رسد از آنجایی بانک دی و مؤسسه افضل توس نتوانستند به نقطه تفاهم لازم برای ادغام دست پیداکنند، سهامداران مؤسسه افضل توس می توانند امیدوار باشند تا طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی بزودی شاهد صدور مجوز نهایی برای فعالیت این مؤسسه اعتباری باشند.

ثامن:
این موسسه نیز چندی پیش مجوز پذیره نویسی سهام خود را دریافت کرده و در حال برپایی مقدمات برای عرضه سهام در فرابورس است.به نظر می رسد امسال این موسسه پذیره نویسی سهام را به سرانجام رسانده و مجمع عمومی برگزار کند.

بانک مهر اقتصاد:
هنوز بخشی از سهام عرضه شده این بانک در فرابورس به فروش نرفته که باید این موضوع به اتمام برسد.پس از این مرحله تائیدیه پولشویی از بانک مرکزی دریافت است.
این بانک چند گام جلوتر از برخی موسسات است. اساسنامه بانک مهر اقتصاد در تاریخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۱ درشورای پول و اعتبار به تصویب رسیده و بانک مرکزی موافقت خود را در تاریخ ۲۹/۰۱/۱۳۸۹ طی نامه شماره ۱۶۷۲۷ به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ و در مهرماه سال ۱۳۹۱ شرکت سهامی عام بانک مهر اقتصاد با شماره ۴۲۹۷۰۹در اداره ثبت شرکت ها ثبت شده است.

به نظر می رسد راه و مسیر این موسسات و بانک مهر اقتصاد برای نحوه اخذ مجوز روشن و مشخص شده است.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: