کد خبر: ۸۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 04
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان یزد از احداث بیمارستان 150 تخت‌خوابی تخصصی سرطان در شهر یزد خبر داد و گفت: کلنگ احداث این تا پایان سال زده خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین، محمدحسین توحیدی در جریان بازدید خبرنگاران از بیمارستان شهدای کارگر تامین اجتماعی در شهر یزد اظهار داشت: در بخش درمانی استان یزد از بخش خصوصی و خیریه در کنار دولتی حضور دارند و تولید درمان در رقابت این دو بخش باعث بهبود کیفیت شده است. 

وی افزود: بیمارستان شهدای کارگر یزد از گذشته تا به حال میزبان بیماران مهاجر از شهرها و استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و اصفهان و خراسان رضوی بود و این نشان دهنده اعتماد به این بیمارستان است. 

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به نسبت تخت به جمعیت  استان نیز گفت: ما با کمبود تخت مواجه هستیم، چرا که بیش از یک سوم ظرفیت تخت‌های بیمارستانی به بیماران مهاجر به این شهر اختصاص داده می‌شود تا جایی که برای بیمه شدگان خود استان یزد مشکل به وجود می‌آید چرا که 86 درصد ضریب اشغال تخت بیمارستانی داریم. 

توحیدی افزود: در این بیمارستان کلیه عمل‌های جراحی از تعویض مفصل زانو و ران گرفته تا جراحی‌های لاپاروسکپی و زنان به جز عمل پیوند کبد و جراحی قلب انجام می‌شود و استادان برجسته دانشگاه در این اعمال جراحی حضور دارند. همین عوامل باعث شده بیمارستان موفق به دریافت گواهینامه ایزو 9002 شود. همچنین این بیمارستان لوح بیمارستان سبز را نیز از خانم ابتکار دریافت کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: سرریز بیماران اورژانسی این بیمارستان به بیمارستان‌های خصوصی در این شهر فرستاده می‌شوند که طبق تفاهمنامه ما هزینه آنها با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود. 

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان یزد همچنین از احداث بیمارستان 150 تخت‌خوابی در حوزه سرطان خبر داد و گفت: کلنگ احداث این بیمارستان تا پایان سال زده می‌شود. 

توحیدی با بیان اینکه استان یزد رتبه یک دیابت کشور را دارد، گفت: ما در بحث توریست‌درمانی نیز به دنبال ایجاد شهرک سلامت هستیم که توریست‌های خارجی نیز بتوانند از خدمات درمانی استفاده کنند. 

همچنین در ادامه این بازدید محمد صابری مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد نیز اظهار داشت: ما در این استان 840 هزار بیمه شده تامین اجتماعی داریم که 87 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند. 195 هزار بیمه شده اجباری، 257 هزار بیمه شده اصلی و 49 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر داریم که با افراد تبعه خود به 840 هزار نفر می‌رسند. 

وی با اشاره به وجود 16 شعبه تامین اجتماعی در استان یزد گفت: تعداد 34 هزار و 700 بازنشسته، 3 هزار از کار افتاده و 11 هزار و 500 نفر بازمانده فوتی در بین بیمه‌شدگان هستند و پرونده مستمری‌بگیران در سازمان تامین اجتماعی هیچگاه مختومه نمی‌شود. 

صابری در پایان گفت: ما موردی در بین بیمه‌شدگان خود داریم که 19 سال پیش تنها یک روز پرداخت حق بیمه به مبلغ 25 تومان داشت و پس از فوت وی در اثر حادثه ناشی از کار خانواده وی از آن روز مستمری دریافت می‌کنند.تسنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: