کد خبر: ۸۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 06
شفا آنلاین>اجتماعی>پاسخ به اينکه مردم چه کشوري از باقي جمعيت کشورهاي ديگر سالم‌تر و شادتر هستند، ساده نيست.
به گزارش شفا آنلاین،چرا که براي در نظر گرفتن ميزان شادي يک ملت بايد بسياري از معيارهايي را که کيفي هستند به صورت کمي درآورد. از سوي ديگر شادي يک امر گذراست و مردم هميشه در يک حالت نمي‌مانند. بنابراين نياز به تحقيقات مستمر بر روي افراد دارد.

به همين دليل، بسياري از کشورهايي که اين تحقيق را در کشور خود انجام نداده‌اند، در اين طيف قرار نمي‌گيرند. آمارها مي‌گويد شادترين زنان در برزيل و کشورهاي اروپاي شمالي، مانند نروژ و مناطق اسکانديناوي وجود دارند. در اين زنان ميزان بالايي اعتمادبه‌نفس وجود دارد و از کمترين جمعيت افسرده برخوردارند. با اين همه، وجود زنان خوشحال در برزيل و نروژ اين باور را که آب‌وهوا در شادماني و تغيير خلق و خوي افراد تأثير مي‌گذارد، کنار مي‌زند.

بنابراين ديگر مانند گذشته نمي‌توان گفت آب‌و‌هواي گرم يا سرد در شادي يا ناراحتي مردم تأثير مي‌گذارد. طبق سايت خبرگذاري IPS، زنان برزيلي به نعمت موسيقي و رقص شاد هستند و فعاليت جسمي زياد باعث مي‌شود در بالاترين درجه سلامت خود باقي بمانند. همين سايت نيز علت شادي زنان در نروژ را احترام اجتماعي به آنان و امنيت آنان در سطح جامعه مي‌داند. اين سايت مي‌نويسد: «زنان نروژي مانند اکثر زنان دنيا حس نمي‌کنند چيزي از باقي مردان کم دارند يا نمي‌توانند به خواسته‌هايشان برسند. آنان در جامعه از احترام برخوردار هستند و مي‌دانند جنسيت آنان جلوي پيشرفت زندگي‌شان رانمي‌گيرد.»

اما سالم‌ترين زنان در چه کشورهايي هستند؟ مردم ايرلند به عنوان سالم‌ترين مردم در بين کشورهاي دنيا معرفي شده‌اند. طبق گفته سايت خبري IPS، سالم بودن مردم ايرلند، بيش از همه به علت تغذيه سالم آنهاست. بيشتر مردم ايرلند در خارج از شهرها و در روستاها زندگي مي‌کنند. آنان هم از هواي پاکيزه و سالم برخوردارند و هم کشاورزي و دامداري ارگانيک دارند. همين باعث مي‌شود اين کشور، بهترين و سالم‌ترين سالمندان را داشته باشد. پس از آن، برخلاف انتظار، ژاپن نيز کشوري با جمعيت سالم است.

IPSدر اين زمينه مي‌نويسد: «در ژاپن مردم بيشترين ميزان استرس را تجربه مي‌کنند و در يکي از بخش‎هاي آلوده کره زمين رفت‌و‌آمد دارند. بيشترين کارخانه‌هاي صنعتي هم در نزديکي شهرهاي مسکوني بنا شده‌اند. اما سيستم نظارت بر سلامت ژاپن باعث شده است تا همه مردم به سلامت خود توجه کافي نشان دهند. از سوي ديگر طب سنتي ژاپني نيز، درمان خوبي براي مردم اين کشور است.»



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: