کد خبر: ۸۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 03
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ضرورت تشکیل صندوق توسعه سلامت در کشور احساس می شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید محمد هادی ایازی امروز (سه شنبه) در دیدار با استاندار استان مرکزی در اراک افزود: ایجاد صندوق توسعه سلامت برای تسریع در طرح های حوزه بهداشت و درمان امری ضروری است.

 وی اظهار داشت: بانک ها باید همکاری لازم را داشته باشند تا با ایجاد صندوق توسعه سلامت با کمک و همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه های لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان را فراهم سازند.

 قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت بیان کرد: سیاست دولت یازدهم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، خیران و بنگاه های اقتصادی برای پیشبرد اهداف حوزه سلامت است، چرا که معتقدیم در صورت کندی در تکمیل طرح های نیمه تمام، سرریز نیازهای مناطق محروم به سایر استان ها موجب اختلال در خدمت رسانی در این حوزه می شود.

 وی عنوان داشت: حوزه سلامت، اولویت دولت است و باید همه دستگاه های اجرایی و بخش های مختلف تقویت این حوزه را سرمایه اصلی کشور بدانند.

 دکتر ایازی ابراز داشت: ستاد اجرایی فرمان امام راحل مسئولیت تکمیل 10 بیمارستان نیمه تمام را برعهده گرفته که بیشتر این طرح ها در مناطق محروم است.

 قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت در پایان گفت: باید زنجیره ای از کمک آگاهانه در حوزه سلامت ترسیم شود، چراکه هر قدر به سمت توسعه یافتگی پیش برویم حوزه سلامت از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

 براساس این گزارش، استاندار استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: استان مرکزی استانی صنعتی و دانشجویی است و از ظرفیت های مختلفی برخوردار است.

 محمود زمانی قمی افزود: زیربناهای خدمات بهداشتی و درمانی این استان فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

 وی بیان کرد: باید از ظرفیت های صنعت بیشترین کمک برای رونق حوزه بهداشت و درمان گرفته شود و یکی از اولویت های مهم درمانی این استان تکمیل ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی ولی عصر (ع) اراک است.

 استاندار استان مرکزی ادامه داد: این مرکز در دولت های قبل بلاتکلیف مانده بود، اما با تدابیر خاص دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی آن از سر گرفته شده و تسریع در ساخت آن نیازمند حمایت و توجه ویژه است.

 زمانی قمی در پایان اظهار کرد: تکمیل بیمارستان خیر ساز ساوه نیز از دیگر ضروریات است که باید در آن تسریع شود، زیرا محور ارتباطی ساوه- همدان یکی از نقاط حادثه خیز استان و کشور است.

 گفتنی است نشست با خیران و سمن های حوزه سلامت، بازدید از مراکز آموزشی درمانی امیرکبیر و آیت الله خوانساری اراک از دیگر برنامه های پیش بینی شده سفر دکتر ایازی به اراک است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: