به گزارش شفا آنلاین،حسین رضاییزاده اظهار داشت: در حال حاضر، در ایران بهدلایلی مصرف آب میوه در حال رشد است.
بهگفته وی جوان بودن جمعیت ایران و بالا بودن افراد نوجوان در کل جمعیت کشور, گسترش شهرنشینی و فرهنگ صنعتی که وقت ارزش بیشتری پیدا میکند خود از دلایل مصرف آب میوه است.
رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: استفاده از آب میوه بهجای میوه خام, رشد فرهنگ بهداشت عمومی و افزایش آگاهی عمومی درباره فواید مصرف نوشیدنیهای طبیعی بهویژه آب میوه بسته بندی شده خود از دلایل دیگر مصرف آب میوههاست.
رضاییزاده گفت: از طرفی افزایش تعداد دانش آموزان در مراکز آموزشی که سبب خرید, مصرف نوشابهها و آب میوه بسته بندی میشود، همچنین گرم شدن هوا، بهدلیل تغییرات جوی سالهای اخیر که میتواند موجب مصرف بیشتر نوشیدنی و آب میوه شود. براین اساس تبلیغ منفی علیه نوشابههای گازدار و مطرح شدن آب میوه بهعنوان کالای جایگزین میان محصولات کارخانهای شده است.
رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: تنوع در بسته بندی به اشکال پی.ای.تی.، دوی پک، تتراپک و قوطی به چشم میخورد که در حال حاضر، در ایران بهواسطه پایین بودن قیمت تمام شده بسته بندی از نوع دوی پک، این نوع سیستم بسته بندی بهصورت غالب است.
رضاییزاده افزود: بهطور متوسط هر نفر در ایران 42 لیتر نوشابه مصرف مىکند؛ یعنى ایرانیان سالانه بیش از 2 میلیارد و 900 میلیون لیتر نوشابه استفاده مىکنند، همچنین در سال 2002 میلادی در فرانسه نوشابه مکه یا مکاکولا ویژه مسلمانان تولید شد.تسنیم