کد خبر: ۸۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 01
شفا آنلاین>سلامت >حوادث پزشکی>محصولات اپل اکنون به بخشي از زندگي روزمره ما بدل شده‌اند، درحال حاضر اين شرکت قصد دارد که در ويزيت‌هاي دکتر شما هم دخيل شود و مادران در انتظار تولد نوزاد را به اپليکيشني به نام ايراستريپ (Airstrip) هدف قرار داده است.
به گزارش شفا آنلاین،آلن پورتلا، مدير شرکت سازنده ايراستريپ مي‌گويد: «اپليکيشن اين شرکت براي پايش مادران در حين زايمان ساخته شده است و در حال حاضر فکر مي‌کنم از هر شش نوزاد در آمريکا يک نفرشان با اين اپليکيشن پايش شده باشد.»

ايراستريپ حدود 11 سال پيش با فرستادن داده‌هاي وسايل پزشکي به‌طور مستقيم به موبايل‌هاي پزشکان شروع به کار کرد. اکنون اين اپليکيشن به‌وسيله 30 هزار دکتر در 500 بيمارستان در سراسر آمريکا استفاده مي‌شود.

پورتلا مي‌افزايد: «تابه‌حال هدف ما مراقبت‌هاي بهداشتي بيمارستان-محور بوده است، اما اکنون در جهت خدمات به‌صورت بيمار- محور حرکت مي‌کنيم. ما نخستين اقداممان در اين مسير جديد را با همکاري شرکت اپل درباره زايمان‌ها انجام مي‌دهيم تا بارداري‌هاي پرخطر را تحت نظر بگيريم و بتوانيم اين کاربرد را با استفاده از ساعت مچي اپل، آيفون و آي‌پد انجام دهيم.»

پورتلا مي‌گويد ايراستريپ با استفاده از شماري از حسگرهاي بدني که به ساعت مچي اپل يا آيفون از راه بلوتوث متصل مي‌شود، کار مي‌کند. اطلاعات درباره ضربان قلب نوزاد و نيز انقباضات رحمي مادر مستقيماً براي دکتر شما فرستاده مي‌شود.

دکتر پيتر برنستين، رئيس بخش پزشکي مادر و جنين در مرکز پزشکي مونته‌فيوره مي‌گويد اين اپليکيشن به افزايش ايمني بيمار کمک خواهد کرد.

او مي‌گويد: «اگر يکي از پزشکان در اتاق زايمان پرسشي داشته باشد يا بخواهد نظر پزشک دومي را درباره سرعت ضربان قلب جنيني جويا شود، مي‌توانند با من تماس بگيرد و اطلاعات مربوط به ضربان قلب جنين را در هر زماني براي من بفرستد و من به او مشاور بدهم.» Fox News

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: