کد خبر: ۸۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 31
شفاآنلاین:سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هزینه درمان ماهانه بیماران هموفیلی ۷۰ میلیون تومان است.

به گزارش شفاآنلاین:محمدرضا محمدی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سمینار دو روزه تازه‎های درمان هموفیلی و کارگاه کشوری رجیستری که به میزبانی استان گلستان در هتل بوتانیک گرگان در حال برگزاری است، گفت: بیماران هموفیلی نیاز به مراقبت‌های ویژه و ساماندهی شده دارند، این بیماری و عوارض آن مانند درد مفاصل و مشکلات حرکتی را نمی‌توان پیشگیری کرد؛ البته برگشت این بیماران به حالت نرمال امکان پذیر است که نیازمند مراقبت‌های ساماندهی شده است.

 وی همچنین بر مراقبت‌های فرهنگی و اجتماعی از بیماران هموفیلی اشاره کرد و افزود: بیماران هموفیلی نیز نیازمند سطح شیبدار برای حرکت هستند؛ چرا که پله‌های تیز ممکن است باعث خونریزی آنان شود و از آنجایی که این بیماری منجر به فاکتور انعقاد خون می‌شود خونریزی‌های آنان ادامه دار است.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بیماری هموفیلی یک مشکل ژنتیکی است، تصریح کرد: خونریزی معده در یک فرد عادی ممکن است درمان شود و مشکلی پیش نیاورد؛ اما یک بیمار هموفیلی در اثر این اتفاق خواهد مرد.

 محمدی با اعلام این خبر که هزینه درمان ماهانه یک بیمار هموفیلی ۷۰ میلیون تومان است، گفت: بخشی از این هزینه از طریق بیمه پرداخت می‌شود؛ اما خدمات بیمه‌ای با تأخیر واریز می‌شود البته بخشی از هزینه‌ها نیز توسط وزارتخانه پرداخت می‌شود.

 وی با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ بیمار هموفیلی در گلستان وجود دارند، یادآور شد: بیماران هموفیلی در بیمارستان طالقانی گنبد و گرگان مراقبت و درمان می‌شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: