کد خبر: ۸۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 28
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید شرایطی برای سازمان غذا و دارو ایجاد شود تا کمتر دچار مشکل شوند؛ چرا که این سازمان نیز با مشکلاتی اعم از کمبود پرسنل و سیستم‌های نظارتی مواجه است که باید آنها را ساماندهی کرد.

به گزارش شفا آنلاین،حسن تامینی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص قاچاق دارویی در کشور، اظهار کرد: واقعیت جامعه آن است که برخی داروهای عرضه شده مشکلاتی را در حوزه مسمومیت‌های دارویی و غذایی ایجاد می‌کند که دلیل آن نبود نظارت دقیق بر داروها، به ویژه مکمل‌های ورزشی است.

وی افزود: زمانی که علت این مسمومیت‌های دارویی را پیگیری می‌کنیم عنوان می‌شود که این داروها به صورت قاچاق وارد کشور شده است، در حالی که باید نظارت دقیق و درستی بر واردات داروها و جلوگیری از قاچاق دارو انجام شود تا شاهد اینگونه مشکلات نباشیم.

وی با بیان اینکه امروزه مشکلاتی در زمینه مسمومیت‌های دارویی وجود دارد، گفت:‌ گاهی برخی از داروها با مشکلاتی مواجه است که تاثیرات منفی را بر بدن می‌گذارد و منجر به مسمومیت‌های شدید می‌شود؛ این موارد اغلب در داروهای بدنسازی دیده می‌شود و متاسفانه هیچ سیستمی هم مسئولیت این معضلات را عهده‌دار نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر اما با وجود تلاش‌های سازمان غذا و دارو، رضایت کامل در این حوزه حاصل نشده؛ لذا باید یکسری شرایطی برای سازمان غذا و دارو ایجاد شود تا کمتر دچار مشکل شوند، چرا که این سازمان نیز با مشکلاتی اعم از کمبود پرسنل و سیستم‌های نظارتی مواجه است که باید آنها را ساماندهی کرد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: