کد خبر: ۸۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 28
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت در بازدید از کلینیک فوق تخصصی بعثت رشت از افزوده شدن 9 هزار پرستار به مجموعه کادر بیمارستانی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد حاجی‌آقاجانی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) از بخش های مختلف کلینیک فوق تخصصی بعثت و مرکز آموزشی درمانی قلب حشمت رشت بازدید کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی ویژه بعثت رشت هدف از بازدید خود را بررسی وضعیت اجرای طرح تحول سلامت در گیلان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت از برنامه‌های هفت‌گانه از اردیبهشت سال 93 به اجرا در آمد، وضعیت اجرای طرح نظام سلامت در استان گیلان را رضایتبخش دانست.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهم‌ترین چالش طرح نظام سلامت را  مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی عنوان کرد و افزود: فاصله بین خدمت تا دریافت مطالبات، خدمات‌رسانی را مشکل می‌کند.

وی همراهی سازمان های ‌ بیمه گر و پرداخت به‌موقع مطالبات را از نکات مهم و تاثیرگذار در اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.

دکتر حاجی‌آقاجانی کمبود نیرو را از دیگر چالش‌های آزاردهنده در طرح نظام سلامت بیان کرد و گفت: دولت در استخدام نیرو با محدودیت‌های جدی مواجه است، بنابراین باید از راهکارهای متفاوت استفاده کنیم.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  الگوی هیئت امنایی در بیمارستان‌های کشور را یکی از راهکارها دانست و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت 9 هزار نفر پرستار به مجموعه کادر بیمارستانی کشور اضافه شده‌اند.

 گفتنی است: عملیات اجرایی احداث ،کلینیک فوق تخصصی بعثت با زیربنای 787 متر مربع در زمین اهدائی در سال 1390 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 این کلینیک، با بهره گیری از تجهیزات پزشکی و امکانات پیشرفته و فضای مناسب جهت ارائه خدمات با کیفیت بالا به بیماران در پنج طبقه با مجموعه خدمات تشخیصی و تصویربرداری به مراجعین خدمت رسامی می کند.

کلینیک فوق تخصصی بعثت یکی از مجهزترین و کامل ترین مراکز پزشکی درمان سرپایی در استان  گیلان بوده . در حال حاضر دارای 17 مطب پزشک ،جهت استقرار پزشکان متخصص و فوق تخصص می باشد.

بازدید از مرکز آموزشی درمانی قلب حشمت رشت
 دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، در دومین برنامه از سفر خود به گیلان، از بخشهای مختلف از جمله بخش جراحی مردان، اتاق عمل بخش ICU، قلب باز، اورژانس، الکتروفیزیولوژی و مراقبتهای ویژه قلب بازدید کرد.
 
وی ضمن عیادت از بیماران، نحوه ارائه خدمات درمانی در این مرکز را جویا شد و بیماران نیز از نحوه ارائه خدمات درمانی و برخورد کادر درمانی،  اظهار خرسندی کردند.

معاون درمان وزارت بهداشت،  همچنین در دیدار با کادر درمانی و پرستاران، مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

شایان ذکر است در بخش آنژیو، ماهانه حدود 400 تا 450 یبمارآنژیوگرافی  می شوند و  برای حدود 200 بیمار نیز آنژیوپلاست انجام می گیرد. همچنین با استقرار پزشکان قلب  مقیم در این مرکز، بصورت شبانه روزی، میزان ماندگاری بیمار در بخش اورژانس  کاهش یافته است.

گفتنی است: در تاریخ 1363 بیمارستان دکتر حشمت به نام مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت تغییر نام پیدا کرد و در حال حاضر این بیمارستان با داشتن امکانات و تجهیزات مدرن از لحاظ ارائه خدمات سلامت به نحو مطلوب به بیماران این استان و استانهای همجوار (اردبیل، زنجان، قزوین، مازندران ) را تحت پوشش قرار می دهد.

این مرکز که دارای 180 تخت مصوب و 140 تخت فعال مشغول به ارائه خدمت به بیماران می باشد، مجهز به بخشهای CCU - ICU-OH POST ANGIO ، اورژانس، قلب کودکان، جراحی قلب، قلب زنان و قلب مردان می باشد. بخش های پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه و بانک خون، رادیولوژی و اکو کاردیو گرافی، اکوکاردیو گرافی مری، تست ورزش، هولتر مونیتورینگ ریتم و فشار، کاتتریسم آنژیو گرافی و آنژیوپلاستی و نصب پیس میکر قلب است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: