کد خبر: ۸۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 31
شفا آنلاین>بیمه و بانک> سوئیفت اعلام کرد که برخی از بانک های ایرانی نیز همچنان بر اساس نوع دیگر تحریم به این سامانه دسترسی نخواهند داشت.
به گزارش شفا آنلاین ،به نقل از رویترز، سوئیفت روز دوشنبه اعلام کرد زمانی که اقدامات مرتبط با برنامه هسته ای ایران تایید شود، بیشتر بانک های ایرانی می توانند مجدداً به این سامانه متصل شوند.

سوئیفت پرداخت
، نامه های اعتبار و نقل و انتقال بین ۹۷۰۰ بانک در ۲۰۹ کشور را منتقل می کند.
ایران و ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا، آلمان، روسیه و چین در ماه ژوئیه به توافق رسیند که برنامه های هسته ای تهران محدود شده و در عوض تحریم هایی که ایران را منزوی کرده و به اقتصاد آن لطمه وارد کرده است لغو شود.

آژانس انرژی اتمی در ماه آینده اعلام می کند که آیا ایران اقدامات لازم را صورت داده است یا خیر.
اتحادیه اروپا در تاریخ ۱۸ اکتبر این توافق را تایید کرد و امکان لغو تحریم های اتحادیه اروپا از این طریق فراهم شد که شامل سامانه مالی سوئیفت هم می شود.

بانک هایی که مورد تحریم بودند و در توافق هسته ای به آنها اشاره شده است می توانند به گفته سوئیفت "بطور خودکار بعد از تکمیل پروسه اتصال معمول ما که شامل اقدامات مدیریتی، چک کردن سیستم ها، اتصال و مسائل فنی است، به سامانه متصل شوند."

ارتباط دوباره با شبکه های مالی جهان خصوصی سازی شرکت های خارجی در ایران را ساده تر می کند. سوئیفت اعلام کرد برخی از بانک های ایرانی نیز همچنان بر اساس نوع دیگر تحریم به این سامانه دسترسی نخواهند داشت.
 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: