کد خبر: ۸۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 29
شفاآنلاین:سلامت>پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران، با استفاده از نانو مواد طبیعی حاصل از استخوان گاو توانستند کیفیت سیمان های استخوانی اکریلیکی که کاربرد وسیعی در ارتوپدی دارد را افزایش دهند.
به گزارش شفاآنلاین: دکتر آیت اللهی استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران و سرپرست پروژه ساخت سیمان استخوانی جدید اکریلیکی گفت: پزشکان معمولا برای ثابت نگاه داشتن پروتزها و مواد کاشتنی در بدن بیمارانی که دچار صدمات استخوانی شده اند از ماده ای به نام سیمان استخوانی استفاده می کنند. 

وی افزود: خواص مکانیکی و زیستی سیمان استخوانی اکریلیکی نسبتاً ضعیف است که با گذشت زمان باعث زوال در فصل مشترک سیمان - ایمپلنت یا سیمان - استخوان می شود و این امر به عدم پایداری و شکست مکانیکی و در نتیجه واماندگی سیستم پروتز منجر میشود.

دکتر آیت اللهی افزود: بررسی اثر افزودن نانو ذرات هیدروکسی آپاتیت طبیعی بر خواص مکانیکی و سایشی سیمان استخوانی اصلاح شده با این دسته از نانو ذرات، مهمترین هدف این طرح تحقیقاتی بوده است. 

ذرات هیدروکسی آپاتیت به عنوان افزودنی سازگار با استخوان یک افزودنی تقویتی و زیست سازگار است که در سالهای اخیر تحقیقات زیادی را جهت بهبود خواص مکانیکی، زیستی، بیولوژیکی و فیزیک و شیمیایی سیمان استخوانی کامپوزیتی به خود اختصاص داده است.

سیمان استخوان اکریلیکی یکی از مرسومترین انواع سیمان است که به طور گسترده ای در کاربردهای کلینیکی و ارتوپدی به منظور اطمینان از تثبیت عضو مصنوعی در محل مورد نظر استفاده می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: