کد خبر: ۸۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 23
شفا آنلاین>سلامت>استاندار آذربایجان‌شرقی از مرکز فیزیوتراپی دوزداغ نخجوان در دل کوه بازدید کرد.
به گزارش شفا آنلاین، استاندار آذربایجان‌شرقی با هیئت همراه در روزهای گذشته به جمهوری آذربایجان و نخجوان سفر کرد.

در این سفر استاندار آذربایجان‌شرقی علاوه بر دیدار با رئیس جمهور آذربایجان و رئیس مجلس عالی نخجوان از موزه، بیمارستان، مراکز تجاری و دانشگاه خصوصی نخجوان بازدید کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در این سفر از مرکز فیزیوتراپی دوزداغ نخجوان نیز بازدید به عمل آورد.

 


بر اساس این گزارش، با افزایش بیماری برونشیت پزشکان از اواسط قرن 20 به شدت نگران شیوع این بیماری بودند. محققان نتیجه درمان اثربخش این بیماری‌ها را در معادن نمکی بعد از یک تحقیق طولانی مشاهده کرده‌اند.

اولین بار در سال 1871 این نوع بیماری در محیط غار برای بیمارانی که از روماتیسم و آرتروز رنج می‌بردند، صورت گرفت. بیماران در منطقه صخره‌های آویزان در غارهای نمکی که در نزدیکی شهر فلورانس ایتالیا بود، تحت درمان قرار گرفتند که این درمان بسیار موفقیت‌آمیز بود.

این غار نمکی دارای یون‌های سدیم و بخش وسیعی از کلر هستند. بعضی از نمونه این غارها را می‌توان در شهر کراکو هلند، اوجورود اوکراین و در نزدیکی شهر نخجوان واقع در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که در زمان گذشته این مرکز پزشکی، جزئی از شهرستان بابک نخجوان دارای بیمارستانی با ظرفیت 50 تخت بود که سپس به 100 تخت در سال 1982 افزایش یافت، مشاهده کرد.

ارتفاع این بیمارستان حدود 1.173 متر از سطح دریا بوده، حدود 12.2 کیلومتر از شهر نخجوان که دومین منطقه کوه نمکی است، فاصله دارد. غار حدود 300 متر از ورودی غار 9 سالن و 110 متر عمق داشته که فاصله بین هتل دوزداغ و بیمارستان 2.4 کیلومتر است.

این مرکز درمانی از 9 سالن تشکیل شده است، که 2 اتاق برای مردان، 3 اتاق برای خانم‌ها، یک اتاق کودکان و یک اتاق استراحت را در بر می‌گیرد.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: